استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آتش سوزی در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی استان همچنان ادامه دارد، گفت: احتمال انفجار دو مخزن میعانات هنوز وجود دارد.

تداوم آتش در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی/ احتمال انفجار وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، جواد قناعت عصر دوشنبه در ستاد مدیریت بحران استان که با حضور وزیر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: دیروز صبح حدود ساعت هشت و ۴۵ دقیقه صبح یکی از مخازن واحد تولیدی هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی دچار حریق شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه از همان ساعت اولیه شاهد حضور گروه‌های امدادی و عملیاتی و به ویژه آتش‌نشانان و سایر نیروها و نیز مدیریت خوب و مطلوب شرایط بودیم.

وی با اذعان به اینکه ساعت ۱۱ ظهر دیروز به خاطر ماهیت میعانات گازی گسترش آتش را داشتیم، افزود: در حال حاضر در دو نقطه دود بلند است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ مخزن متأسفانه تا دیشب منفجر شده و در حال خودسوزی است، بیان داشت: در کنار این مخازن، چهار مخزن دیگر وجود دارد که دو مخزن مشتعل است.

وی بیان کرد: دو مخزن دیگر هنوز در معرض خطر انفجار است.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر برای حفظ جان آتش‌نشانان حریم ۵۰۰ مترمربعی رعایت شده است، گفت: خوشبختانه تا این لحظه حادثه، تلفات جانی و مجروح نداشته اما خسارت مالی وارد شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: حضور آتش‌نشانان موجب شده که از سرایت آتش مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی به سایر واحدهای تولید جلوگیری شود.

قناعت به برگزاری سه جلسه مدیریت بحران در استان اشاره کرد و افزود: تا انتهای کار و حصول اطمینان از رفع خطر و ایجاد شرایط عادی حضور همه نیروها و اعضای ستاد مدیریت بحران با آماده‌باش کامل در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند الزامی است.

قناعت ضمن قدردانی از رسانه در راستای اطلاع‌رسانی و مدیریت فضای روانی حادثه آتش‌سوزی گفت: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی، دود ناشی از این آتش‌سوزی سمی نیست و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به ابراز نگرانی حدود ۱۲۰ نفر از کارگران این مجموعه برای حقوق و وضعیت شغلی‌شان، گفت: با همکاری خوب سرمایه‌گذار، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی و بیمه تأمین اجتماعی پیگیری‌های لازم در خصوص بیمه بیکاری این کارگران در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.