۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۱
کد خبر: 944973

امروز مقاومت لبنان بصورت پیوسته ضربات خود را به پیکر صهیونیست ها وارد می سازد تا تاب و تحمل آنها کاهش یابد. در مقابل صهیونیست ها به هر حربه ای برای هدف قرار دادن حزب الله روی آورده اند.

طی دو روز گذشته زد و خورد میان حزب الله و رژیم صهیونیستی بالا گرفته. روز یکشنبه توپخانه اسرائیل اطراف شهرک‌های الناقوره، زبقین، یارین، مروحین و الجبین در جنوب لبنان را هدف قرار داد که در پاسخ مقاومت پایگاه های «زبدین»، «رویسات العلم»، «برکه ریشا» و پایگاه «العباد» را با موشک‌های «برکان» بشدت زیر آتش گرفت. اما پشت پرده این اتفاقات چیست؟ آیا به تغییر استراتژی حزب الله در قبال دشمن اشغالگر مربوط است؟

پیش از هر چیز باید توجه داشت امروز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست، به علت مشکلات درونی به شدت به یک استراتژی برای به نتیجه رساندن جنگ در غزه نیاز دارد. در سوی مقابل مقاومت سعی دارد بطور آرام و تدریجی فتیله جنگ را بالا برده و با بهره برداری از این فضا ضمن فرسوده کردن ارتش اسرائیل با ایجاد اختلاف در جناح های درونی رژیم اشغالگر به اهداف خود دست پیدا کند. بر اساس این راهبرد مقاومت طی شصت و شش روز گذشته از جنگ به شلیک موشک ادامه داد و همین مسئله بشدت صهیونیست ها را تحت فشار گذاشته و عصبانی کرده است. کار تا جایی بالا گرفته که دو روز پیش یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل لبنان را به گسترش جنگ تهدید کرد.

 این به زبان ساده یعنی تل آویو به شدت از رفتار و تحرکات حزب الله در جبهه شمالی نگران و خشمگین است و سعی دارد با این سخنان معادله را به سود خود تغییر دهد. اما تحت تاثیر اقدامات انصارالله و دیگر اضلاع مقاومت اکنون شرایط جنگ نسبت به دوماه پیش به شدت تغییر یافته بطوریکه محور مقاومت عرصه را برای اشغالگران در منطقه تنگ کرده است. همین مسئله به دست برتر حزب الله و حماس در میدان منجر شده است.

امروز مقاومت لبنان بصورت پیوسته ضربات خود را به پیکر صهیونیست ها وارد می سازد تا تاب و تحمل آنها کاهش یابد. در مقابل صهیونیست ها به هر حربه ای برای هدف قرار دادن حزب الله روی آورده اند. بطور نمونه اسرائیل سه شنبه چهارده آذر منطقه عدیسه را مورد هدف قرار داد که در نتیجه آن چند سرباز ارتش لبنان زخمی و یک تن کشته شد. صهیونیست ها بلافاصله در بیانیه ای از لبنان عذر خواهی کرد اقدامی ریاکارانه که بسیاری آن را با هدف ایجاد اختلاف میان ارتش و حزب الله تعبیر کردند. شاید اشغالگران بخاطر مسیحی بودن بیشتر فرماندهان ارتش روی این اختلاف افکنی حساب باز کرده اند ولی طی چند سال اخیر وحدت رویه ای خوبی بین این دو در لبنان شکل گرفته و مانند همیشه این توطئه صهیونیست ها هم به شکست خواهد انجامید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.