دومین کارگاه آموزشی ذیل دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از سوی معاونت صنایع فرهنگی و خلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در مشهد برگزار شد.

کارگاه آموزش‌های تکمیلی جشنواره مد و لباس فجر در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، معاون صنایع فرهنگی و خلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی دوشنبه شب در حاشیه برگزاری این کارگاه اظهار کرد: نخستین کارگاه آموزشی ذیل دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر آبان‌ماه گذشته در مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا (ع) مشهد برگزار شد و برگزاری دومین کارگاه نیز در تکمیل مباحث آموزشی دوره قبل امروز در موسسه هنرهای نمایشی شمایل با همراهی موسسه هنری "گفتمان والا" ویژه فعالان مد و لباس استان انجام گرفت.

سید حجت طباطبایی افزود: در دومین کارگاه آموزشی مد و لباس ۱۵۰ نفر از فعالان این عرصه اعم از تولیدکنندگان، طراحان، کسب و کارهای خانگی و مزون داران از استان خراسان رضوی حضور یافتند و زیر نظر یکی از مربیان برجسته کشوری در حوزه مد و لباس، استاد "حسام جندقی زاده" مدرس مدرسه اراکو آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی سرفصل های آموزشی این کارگاه را در بخش طراحی شامل "ویژگیهای طرح قابل اجرا در صنعت" و "تبدیل اسکچ به طرح قابل اجرا" و در بخش الگوسازی شامل "آماده سازی طرح برای الگوسازی"، "نرم افزار الگوسازی" و "طراحی در نرم افزار" برشمرد.

معاون صنایع فرهنگی و خلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حضور فعالان مد و لباس استان در این کارگاه از طریق ثبت نام آنان و واریز شهریه انجام گرفت و تا ۱۷ آذرماه مهلت نام نویسی این دوره را داشتند که پس از پایان کارگاه گواهی معتبر و امتیاز ویژه برای عضویت در سامانه طراحان مد و لباس ایران را دریافت می‌کنند.

طباطبایی اضافه کرد: در ادامه ۲ کارگاه آموزشی مزبور، سومین کارگاه آموزشی مد و لباس خراسان رضوی اواسط دی‌ماه امسال برگزار خواهد شد، طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته این کارگاه‌ها در قالب سلسله نشست‌های آموزشی تحت عنوان "دورهمی‌های مد و لباس" به صورت بین رشته‌ای ادامه می‌یابد و تمرکز آن بر فعالیت‌ها و زیرفعالیت‌های مد و لباس در هم نشینی با سایر علوم مانند روان شناسی، جامعه شناسی، علوم پزشکی و ... خواهد بود.

وی بیان کرد: کارگاه آموزشی مد و لباس برای نخستین بار در خراسان رضوی برنامه ریزی و اجرا شده است و آموزش‌های لازم از طریق مربیان به صورت شیوه‌های مستقیم، غیرمستقیم، اردویی و پنل‌های گفتگو به فعالان مد و لباس ارایه می‌شود.

دبیر کمیته استانی دوازدهمین جشنواره مدل و لباس فجر نیز در حاشیه این کارگاه گفت: خراسان رضوی بیست و چهارمین استانی است که امسال کارگاه آموزشی مد و لباس ذیل جشنواره مد و لباس فجر را برگزار می‌کند، برگزاری این کارگاه ها در استان‌های مختلف به صورت حضوری یا مجازی بوده که خراسان رضوی به عنوان هجدهمین استان آن را حضوری برگزار کرد.

علیرضا بهمن آبادی با بیان اینکه برای نخستین بار است که کارگاه‌های آموزشی مد و لباس ذیل جشنواره مد و لباس فجر برنامه ریزی و اجرا می‌شود، افزود: ۸۰ درصد از هزینه برگزاری کارگاه توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس فجر تامین و ۲۰ درصد باقی مانده توسط متقاضی پرداخت شده است.

وی با یادآوری ۱۰ روزه باقیمانده تا پایان مهلت ثبت نام در جشنواره مد و لباس فجر گفت: خراسان رضوی ظرفیت بالایی در بدست آوردن رتبه‌های برگزیده این جشنواره را دارد.

بهمن آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد طراحان مد و لباس در کشور گفت: تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه طراحان مد و لباس ثبت نام و احراز هویت شده‌اند که به طور قطع تعداد واقعی طراحان کشور بیش از افراد ثبت شده در سامانه است، در واقع این سامانه پل ارتباطی بین طراحان و تولیدکنندگان به شمار می‌رود.

الهه باقری، رییس موسسه گفتمان مد والا به عنوان یکی از مجریان برگزاری این کارگاه نیز گفت: هدف نهایی از تداوم برگزاری کارگاه‌های مد و لباس سوق دادن طراحان به سوی ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی و سازماندهی آنان در این مسیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.