سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بیشترین رشد منابع بودجه به درآمدهای مالیاتی و گمرکی بازمی‌گردد که حدود ۴۰ درصد رشد یافته و میزان وابستگی بودجه به منابع نفتی حدود ۲۴ درصد کاهش یافته است.

میزان وابستگی بودجه به منابع نفتی حدود ۲۴ درصد کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، رحیم زارع در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: پس از اعلام وصول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ این لایحه جهت رسیدگی به کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ ارجاع شد.

وی ادامه داد: لایحه بودجه طی چهار جلسه رسمی با حضور وزرای ذیربط و مسئولان دستگاه‌های مربوطه به ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت روز گذشته اعضای کمیسیون تلفیق با اکثریت آرا کلیات لایحه بودجه را به تصویب رساند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۳ کل کشور به عنوان اولین بودجه‌ای است که بر اساس آئین‌نامه جدید به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و به عنوان اولین بودجه‌ای است که متناسب با برنامه هفتم توسعه تنظیم شده است.

زارع با بیان اینکه منابع عمومی در لایحه بودجه تقدیمی با رشد ۱۸ درصدی نسبت به بودجه سال ۱۴۰۳ به ۲,۴۶۳ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: بیشترین رشد منابع نیز به درآمدهای مالیاتی و گمرکی باز می‌گردد که حدود ۴۰ درصد رشد یافته و میزان وابستگی بودجه به منابع نفتی نیز حدود ۲۴ درصد کاهش یافته است که بدون در نظر گرفتن منابع هدفمندی یارانه‌ها است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.