رییس جمهور کره جنوبی، در سفر به آمستردام از تشکیل اتحاد نیمه‌رسانا با دولت هلند خبر داد.

کره جنوبی و هلند «اتحاد نیمه‌رسانا» تشکیل می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در آغاز سفر خود به هلند در دیدار با گروهی از ساکنان کره جنوبی در آمستردام گفت: روابط دو کشور را به یک «اتحاد نیمه‌رسانا» ارتقا می‌دهد.

یون روز دوشنبه (به وقت محلی) در یک سفر چهار روزه با هدف تقویت همکاری بین کره جنوبی، یک تولید کننده پیشرو تراشه، و هلند، محل استقرار شرکت‌های تجهیزات تولید تراشه مانند ASML، وارد آمستردام شد.

او در ضیافت شامی با حضور حدود یکصد کره ای در هتلی در آمستردام گفت: نیمه رساناها نه تنها برای صنایع ما، بلکه برای امنیت ما نیز مهم هستند و در این دیدار همکاری‌های نیمه رسانا بین کره جنوبی و هلند به یک اتحاد نیمه‌رسانا ارتقا خواهد یافت.

رییس جمهور کره جنوبی قرار است روز سه‌شنبه به همراه لی جائه یونگ، رئیس اجرایی سامسونگ الکترونیکس و چی تائه وون، رئیس شرکت ارتباطاتی اس‌کی (SK)، از دفتر مرکزی ای‌اس‌ام‌ال (ASML) در ولدهوون بازدید کند، این دو شرکت کره جنوبی در میان تولیدکنندگان تراشه در جهان پیشرو هستند.

به گفته دفتر او، یون اولین رهبر خارجی خواهد بود که از یک مرکز تولیدی «اتاق تمیز» در شرکت هلندی بازدید می کند.

یون یوک یول گفت: همکاری بین کره جنوبی و هلند در حال گسترش افق های خود از حوزه های استراتژیک مانند دفاع و امنیت ملی به مبادلات اقتصادی و فرهنگی و همچنین مبادلات در زمینه علم و فناوری پیشرفته است و با امضای بسیاری از توافقنامه ها و تفاهم نامه ها در این سفر، روابط کره جنوبی و هلند عمیق تر خواهد شد.

یون از جامعه کره ای در هلند برای خدمت به عنوان پل ارتباطی بین دو کشور تشکر و اعلام کرد که تعداد آنها به نزدیک به ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.