وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز تحریم‌های جدیدی را علیه صدها فرد و نهاد مرتبط با روسیه به بهانه کمک به مسکو در عملیات ویژه این کشور در اوکراین وضع کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه صدها فرد و نهاد مرتبط با روسیه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ ای تحریم‌ های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، وبگاه دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) در این ارتباط چنین تیتر زد: وزارت خزانه داری بیش از ۱۵۰ فرد و نهاد تامین کننده موارد نظامی- صنعتی روسیه را تحریم کرد.

به گزارش رویترز، آمریکا امروز صدها فرد و نهاد از جمله در چین، ترکیه و امارات را به این بهانه تحریم کرد که موجب کمک به توانمندی های آتی حوزه انرژی، بانک‌ ها و بخش فلزات و معادن مسکو شده اند.

وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه ایالات متحده بیش از ۲۵۰ فرد و نهاد را در آخرین اقدام واشنگتن برای افزایش فشار بر مسکو در ارتباط با ادامه عملیات ویژه این کشور در اوکراین، هدف قرار داده است.

به گزارش رویترز و در همین ارتباط، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز گفت: ما به استفاده از ابزارهای در اختیار خود برای افزایش سطح پاسخگویی روسیه در اوکراین و کسانی که از ماشین جنگی روسیه حمایت مالی و پشتیبانی می کنند، ادامه خواهیم داد.

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه اضافه کرد که شبکه ای متشکل از ۴ نهاد و ۹ نفر مستقر در چین، روسیه، هنگ کنگ و پاکستان را به دلیل تسهیل و تأمین تسلیحات و فناوری های ساخت چین برای ارسال به روسیه تحریم کرده است.

ادعای واشنگتن تلاش این شبکه برای دور زدن تحریم‌ های آمریکا و کنترل‌ های چین بر صادرات مواد نظامی است.

تحریم های امروز آمریکا همچنین،ترکیه، امارات و شرکت‌ های مستقر در چین را در زمینه ارسال فناوری، و تجهیزات از جمله بلبرینگ‌ های توپ، قطعات هواپیما و سیستم‌ های اشعه ایکس هدف قرار داد. شرکت‌های مستقر در چین که مورد هدف تحریم امروز آمریکا قرار گرفتند، شامل شرکت‌ های تجاری تصویربرداری ماهواره‌ ای بودند که وزارت خزانه‌داری مدعی است تصاویر رصد با وضوح بالا را در اختیار «واگنر» قرار می دادند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.