سرمایه‌گذاران چینی که در طول دو دهه گذشته سرمایه‌گذاری کلانی بر املاک این کشور کرده بودند، با سقوط ارز ملی و کاهش بهای املاک و مستغلات، برای حفظ ارزش سرمایه خود، روی به خرید املاک در خارج از چین آورده‌اند.

چینی‌ها بدنبال سرمایه‌گذاری در املاک خارج از سرزمین خود هستند

به گزارش قدس آنلاین، سرمایه گذاران چینی که در طول دو دهه گذشته به دلیل افزایش بهای مسکن در شهرهای بزرگ از جمله پکن و شانگهای، روی به سرمایه گذاری روی املاک آورده بودند، حالا اما با سقوط ارزش پول ملی چین و کاهش بهای مسکن در این کشور، تصمیم گرفته‌اند که برای حفظ ارزش سرمایه های خود، املاک مسکونی در اروپا، آمریکا، خاورمیانه و آسیای جنوبی را خریداری کنند.

نمایشگاه املاک لوکس خارجی که با حضور بیش از ۵۰ نماینده از کشورهای مختلف از روز چهارشنبه (۱۵ آذر) تا جمعه (۱۷ آذر) در شهر شانگهای برگزار شد، مورد استقبال بیش از ۶ هزار بازدیدکننده قرار گرفت.

چینی‌ها بدنبال سرمایه‌گذاری در املاک خارج از سرزمین خود هستند

این نشریه چینی افزود: این روزها در پی رکود بازار املاک در شهر شانگهای، کارشناسان املاک مجبور شده اند برای جذب خریداران احتمالی مواردی از قبیل تخفیف ۲۰ درصدی، پارکینگ رایگان و...در نظر بگیرند؛ اما شهروندان این کشور به دلایل اینکه ممکن است از بهای مسکن دوباره کاسته شود، از خرید املاک صرف نظر می کنند.

ارزش یوان پول ملی چین در طول سال جاری، ۶.۲ درصد نسبت برابر دلار آمریکا کاهش یافته که منجر به افزایش تقاضا برای دارایی های دلاری شده است با این حال شهروندان چینی مجاز به خروج آزادانه سرمایه از کشور برای خرید سهام و دارایی نیستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.