شماره ۸ دوست داشتنی یکی از معدود بازیکنانی است که در طول دوران حضورش در استقلال هرگاه در شهرآورد به میدان رفته، استقلال باختی در این بازی نداشته است.

 شهرآورد متعلق به بازیکنان با اعتماد به نفس است

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی جباری با چهار گل و چهار پاس گل یکی از مهم‌ترین بازیکنان استقلال در این بازی‌ها محسوب می‌شود. جباری در آستانه برگزاری شهرآورد ۱۰۲ درباره اینکه آن زمان یکی از مؤثرترین بازیکنان فوتبال ایران بود، جملات جالبی به زبان آورده است:« نسل فوتبال تغییر کرده و بازیکنانی هم سطح من متولد دورانی هستند که بیشتر به تکنیک توجه می‌شد. البته ذات فوتبالیست هم مهم است. در حال حاضر بازیکن طراح به طور کلی در فوتبال دنیا کم یافت می‌شوند و سبک و سیاق تیم‌ها هم تغییر کرده و بیشتر سعی می‌شود با بازی تاکتیکی به نتیجه رسید. این وضعیت البته در فوتبال پایدار نیست و ممکن است در سال‌های آینده دوباره نسلی ظهور کند که با تکنیک خود همه را به وجد بیاورند. اینکه بازیکن تکنیکی کم شده همه‌جایی است و مربوط به ایران نیست».

جباری درباره خاطراتش در شهرآوردها نیز گفت:« همیشه سعی می‌کرد در شهرآوردها به خودم مسلط باشم و با خودباوری مقابل رقیب قرار بگیرم. شهرآورد بازی استفاده از لحظه‌هاست و استقلال هم ثابت کرده این خصیصه را دارد که از لحظه‌ها خوب استفاده کند. البته اینکه استقلال کنونی در شهرآورد چه نتیجه‌ای خواهد گرفت بستگی به تلاش بازیکنان و تفکرات سرمربی تیم دارد. من همه مانند همه هواداران منتظرم بازی پنجشنبه را ببینم. بعد از این بازی بهتر می‌شود درباره مسائل فنی استقلال صحبت کرد».

وی درباره اینکه این بازی در تعیین سرنوشت قهرمان لیگ نیز مؤثر است، گفت:« فاصله زیادی تا پایان لیگ باقی مانده اما قطعاً نتیجه این بازی اثرات خاص به خودش را خواهد داشت و استقلال باید برای برتری مقابل رقیب سنتی خود گام به این میدان بگذارد. استقلال صدرنشین لیگ برتر است و دست بالاتری دارد، اما به هرحال فوتبال در شهرآورد تفاوت‌های خاصی با دیگر بازی‌ها دارد ونباید به جایگاه تیم‌ها توجه شود. امیدوارم استقلال بهترین نتیجه ممکن را در این بازی بدست آورد وبا دست پر از میدان خارج شود».  جباری دربخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد:« شهرآورد متعلق به بازیکنانی است که روی اعصاب و روان خود تسلط بالا داشته باشند. معمولاً در این بازی برخی بازیکنان تحت تأثیر فضا قرا می‌گیرند. به خصوص کسانی که تازه این بازی را تجربه می‌کنند، اما اگر در هر تیمی تعداد بازیکنانی که استرس کمتری در این بازی داشته باشند، کمتر باشد شانس برتری‌اش افزایش خواهد یافت».

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.