مارک روته نخست وزیر هلند در تماس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار «خویشتنداری بیشتر» نظامیان این رژیم و وقفه‌هایی طولانی در جنگ غزه شد.

هلند خواستار وقفه‌ طولانی در جنگ غزه شد

به گزارش قدس آنلاین، روته سه‌شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با نتانیاهو درباره قطعنامه امروز در سازمان ملل صحبت کردم. هلند خشونت حماس را محکوم می‌کند اما در عین حال خواستار وقفه‌های طولانی بشردوستانه برای ارسال و تحویل کمک‌ها (به غزه) و آزادی گروگان‌ها (اسرا) است.

وی افزود: هلند همچنان قویا از اسرائیل می‌خواهد در اقدامات نظامی خود خویشتنداری بیشتری داشته باشد و این اقدامات باید متناسب و مطابق با قوانین بشردوستانه بین‌المللی باشد.

نخست وزیر هلند نوشت: گفتم که اوضاع بشردوستانه در غزه باید بسرعت بهبود پیدا کند. اسرائیل باید خویشتنداری بیشتری نشان داده و فورا اجازه ارسال کمک‌های بیشتر به غزه را بدهد.

روته گفت: علاوه بر درخواست برای وقفه‌های طولانی در درگیری‌ها، مشخصا خواستار اجازه ورود نیروهای امدادی و تجهیزات بیمارستانی به غزه و ارسال کمک‌ها به مناطقی مانند شمال غزه شدم.

وی افزود: در پایان گفت‌وگو با نتانیاهو تاکید کردم که اسرائیل باید رویکرد سختگیرانه‌تری در برابر خشونت‌های شهرک‌نشینان در کرانه باختری اتخاذ کند.

حملات شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی به بالاترین حد خود از زمان تشدید درگیری اسرائیل و مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) رسیده است.

وزارت بهداشت غزه در شصت و هفتمین روز از تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه اعلام کرد که شمار شهدا از ابتدای تجاوزات تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۱۲ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان نیز از مرز ۵۰ هزار نفر عبور کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.