رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه طلاب و فضلای حوزه علمیه باید با بصیرت سیاسی فهم درستی از مسائل سیاسی به جامعه منتقل کنند، گفت: برخی تلاش می‌کنند که مشارکت مردم در انتخابات کم‌رنگ باشد، باید با جلوگیری از شایعات و تبلیغات دشمن، امید را در جامعه زنده نگه داریم.

آیت‌الله آملی لاریجانی: طلاب با رفع شبهات امید را در جامعه زنده نگه دارند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: مهمترین کار مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، هدایت تحصیلی طلاب و همچنین شناسایی و معرفی نخبگان و فرهیختگان حوزه به جوامع علمی است.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی تحصیلی برای فضلا پیش از شروع دروس خارج، از ضرویات بوده و مجمع نمایندگان طلاب می تواند راهنمای خوبی برای هدایت تحصیلی طلاب باشد و به امور فرهنگی، معیشتی و اجتماعی طلاب بپردازد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اهمیت مسائل سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: طلاب و فضلای حوزه علمیه باید بصیرت سیاسی داشته باشند و در مواقع مهم، فهم درستی از مسائل سیاسی را به جامعه منتقل کرده و تحلیل دقیق خود از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه داده و دفاع کنند.

آملی لاریجانی ابراز داشت: امروز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، مورد علاقه ملت های آزاده جهان است و همگان باید ارزش‌های نظام‌ و انقلاب اسلامی را با اهمیت بدانند.

وی افزود: مغرضان می‌خواهند هویت جمهوری اسلامی را از بین ببرند؛ لذا مجمع نمایندگان طلاب باید با برنامه ریزی خود، مسئولان دلسوز نظام را در اجتماعات دعوت و ضمن تحلیل مسائل روز کشور، وحدت را حفظ کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان به مسئله انتخابات نیز اشاره و بیان کرد: برخی تلاش می کنند که مشارکت مردم در انتخابات کمرنگ باشد و باید با جلوگیری از شایعات و تبلیغات دشمن، امید را در جامعه زنده نگه داریم.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کمیسیون ها، کارگروه ها و مجامع استانی این مجمع، ظرفیت آن را بالا دانست و گفت: مجمع نمایندگان طلاب، نقطه امید برای رسیدن به اهداف عالی در زمینه های علمی، فرهنگی، تبلیغی، جهاد تبیین و .... بوده و می تواند ظرفیت مطلوبی برای حوزه و نظام باشد.

وی اظهار داشت: عمده فعالیت نمایندگان طلاب، کار ترکیبی است؛ لذا نمایندگان طلاب علاوه بر هدایت تحصیلی طلاب و فضلا، خدمات و پشتیبانی معیشتی این عزیزان را نیز بر عهده دارند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی نسبت به زنان، کودکان و مردم غزه، بر ضرورت محکومیت این جنایت در مجامع داخلی و خارجی تأکید کرد و گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، سلسله جلسات تبیینی در رابطه با مسئله فلسطین و مقاومت با حضور شخصیت‌های سیاسی، نظامی و حوزوی داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.