۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 945624

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به قدس آنلاین خبر داد:

۱۴۰۳ تاریخی‌ترین سال برای استخدام معلم خواهد بود/ ۹۰ هزار نفر جذب می‌شوند

اعتراض شدید صحرایی به تعطیلی مدارس در ایام آلودگی هوا: چرا بدون اطلاع ما تصمیم می‌گیرند؟!

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ قرار است تاریخی‌ترین سال در استخدام و جذب معلم و کادر آموزشی باشد، گفت: برای استخدام بیش از ۹۰ هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

۱۴۰۳ تاریخی‌ترین سال برای استخدام معلم خواهد بود/ ۹۰ هزار نفر جذب می‌شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا مراد صحرایی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه در برنامه هفتم اتصال تمامی مدارس کشور به اینترنت پر سرعت از طریق فیبر نوری پیش‌بینی شده است و اکنون هم با پیشرفت فیبرنوری اولویت با مدارس بوده و این کار در مسیر اجرایی است، درباره تقویت بودجه آموزش و پرورش در این برنامه  هم اظهار داشت: برنامه تصویب شده به گواه متخصصان حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت یکی از تقوی‌ترین برنامه پس از انقلاب است که نزدیک به ۳۰ حکم آن مرتبط با این وزارتخانه است که در قالب ۶ و ۷ ماده اختصاصی آمده است.

وی خاطر نشان  کرد: بر اساس این سند، تقویت اجرای سند تحول بنیادین، افزایش کیفیت مدارس دولتی و آموزش در دستور کار قرار دارد.

صحرایی با بیان اینکه دولت امسال در بودجه‌نویسی تجربه جدیدی دارد، گفت: درباره بودجه آموزش و پرورش باید به جداول مراجعه کرد اما قول سازمان برنامه و بودجه این است که بر مبنای احکام آمده در برنامه هفتم، بودجه این وزارتخانه تنظیم شود.

۱۴۰۳ سال تاریخی در استخدام معلمان خواهد بود

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص وضعیت و تدابیر اتخاذ شده برای جذب کادر آموزشی و استخدام معلم در سال ۱۴۰۳ با توجه به مشکلاتی که امسال بوجود آمد و ضرورت برخی اصلاحات قانونی در این حوزه در لایحه بودجه، با اشاره به اینکه سال گذشته، وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه وقت و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی توافق کردند که سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ ، سال پایان به کارگیری نیروهای خرید خدمات در نظام آموزش و پرورش باشد، گفت: با وجود ردیف‌های استخدامی خوب و قبولی ۴ هزار نفر از این نیروها در آزمون استخدامی، تعدادی از آنها هم قبول نشدند و در سال جدید به دلیل کمبود نیرو، با کسب اجازه از رئیس جمهور از آنها استفاده کردیم اما راهی جز آزمون برای تبدیل وضعیت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خدمات این گروه از معلمان شایسته تقدیر بوده و در نظام برنامه‌ریزی به گونه‌ای اقدام خواهد شد که به سنوات خدمت این گروه با توجه به سابقه تجربه آنها امتیاز تعلق گیرد.

صحرایی گفت: سال ۱۴۰۳ قرار است تاریخی ترین سال در استخدان و جذب معلم و کادر آموزشی باشد و ما برای استخدام بیش از ۹۰ هزار نفر برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کرده‌ایم.

برخورد با شرکت‌هایی که شیر مدارس را ندادند

وی درباره روند توزیع شیر در مدارس ابتدایی هم با یادآوری اینکه این فرایند پس از یک وقفه ده‌ساله که تمام زیرساخت‌های آن از بین رفته بود، آغاز شده است و در مجموع از میان ۸ میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی مدارس دولتی، ۷۰ درصد شیر را دریافت می‌کنند، اظهار داشت: پراکندگی توزیع شیر در استان‌ها متفاوت است، در ۱۲ استان پوشش صددرصدی و هفت استان تا ۷۰ درصد زیر پوشش طرح توزیع رایگان شیر قرار گرفته اند و هشت استان نیز قراردادهای خود را این هفته نهایی می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد جدی از اینکه در ۴ استان هیچ‌یک از شرکت‌های لبنیاتی خدمات ارائه نداده‌اند، تأکید کرد: این موضوع با وزیر کشاورزی مطرح شده و حتما این صنایع لبنی که شیر در اختیار مدارس قرار ندادند به دلیل عدم ایفای نقش مهم به این وزارتخانه معرفی خواهند شد.

چرا بدون نظر و اطلاع ما مدارس را تعطیل می‌کنند

صحرایی همچنین با انتقاد از تعطیل کردن مدارس به بهانه آلودگی هوا به دلیل لطمه سنگینی که این موضوع بع روند آموزش محصلان به ویژه در مقطعع ابتدایی وارد می‌کند، گفت: مگر مدارس و دانش آموزان عامل آلودگی و آلایندگی هوا هستند که همیشه اولین جایی که تعطیل می‌کنند مدارس هستند؟.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در این موارد با ما که مسئول و متولی اصلی در مورد مدارس و دانش آموزان هستیم هم هیچ وقت مشورت نمی‌شود، در حالی که این اتفاق آسیب‌های جبرا ن ناپذیری به روند و نظام آموزش وارد می‌کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه با پیگیری ما آقای رئیس جمهور دستور دادند که این موضوع بررسی و در آن تجدید نظر شود و انشا الله امیدواریم با اصلاح  آیین نامه مدارس آخرین جایی باشند که در آلودگی هوا تعطیل می‌شوند و به جایش جلوی مراکز و عوامل اصلی ایجاد آلودگی گرفته شده و محدودشوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.