رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور گفت: در ایران ۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی به‌عنوان ضایعات دور ریخته می‌شود.

ضایعات۳۰ میلیون تنی محصولات کشاورزی در ایران

به گزارش قدس آنلاین، میرسامان پیشوایی  امروز (چهارشنبه، ۲۲ آذر ماه) در آیین رونمایی از سند استراتژیک شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، گفت: به بهره‌وری آب به‌عنوان یکی از نهاده‌های تولید تا کنون به‌طور شایسته توجه نشده است.

وی به میزان بالای هدر رفت آب در بخش کشاورزی کشور اشاره کرد و افزود: میزان تولید ناخالص بخش کشاورزی سال گذشته ۱۲۵ میلیون تن بود که ۲۵ درصد این میزان یعنی حدود ۳۰ میلیون تن به‌عنوان ضایعات دور ریخته می‌شود. نکته مهم در دورریز این میزان بالا از محصولات کشاورزی، توجه به آب مصرف‌شده برای آن است.

پیشوایی اظهار کرد: مقدار آب مصرف‌شده برای حجم محصولات کشاورزی که سالانه دور ریخته می‌شود، ۹ میلیارد مترمکعب است.

رییس سازمان ملی بهره‌وری کشور ادامه داد: با مقدار محصولات کشاورزی که سالانه در کشور دور ریخته می‌شود، می‌توان امنیت غذایی میلیون‌ها انسان را تامین کرد که معادل جمعیت چند کشور در جنوب خلیج فارس است.

سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز در این آیین با ارائه گزارشی، پروژه‌های مهم این شرکت در راستای بهره‎‌وری و اقدامات شاخص این شرکت را توضیح داد و گفت: این شرکت سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر بهره‌وری در استان شد و امسال نیز رتبه دوم جشنواره شهید رجایی را بین شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.