پژوهشگر حوزه مهدویت اظهار کرد: مهدویت همواره به عنوان رمز حیات و هویت شیعه در قرون و اعصار مطرح بوده است. جامعه و دولت منتظر، با زنده نگه داشتن شعله انتظار مصلحانه فرج، باید الگویی مناسب برای اقوام و ملل سرگردان دنیا ارائه دهد.

رئیس پژوهشکده مهدویت: مهدویت مدیریت آینده انسان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود پور سید آقایی، رئیس پژوهشکده مهدویت در گردهمایی رؤسای جهاددانشگاهی که از صبح امروز، ۲۲ آذرماه در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه قم آغاز شده است، اظهار کرد: در جلد ششم کتاب کافی صفحه ۵۳۶ روایت از امام موسی‌بن جعفر(ع) آورده است که «أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ مَنِ اِرْتَبَطَ دَابَّةً مُتَوَقِّعاً بِهِ أَمْرَنَا وَ یَغِیظُ بِهِ عَدُوَّنَا وَ هُوَ مَنْسُوبٌ إِلَیْنَا أَدَرَّ اَللَّهُ رِزْقَهُ وَ شَرَحَ صَدْرَهُ وَ بَلَّغَهُ أَمَلَهُ وَ کَانَ عَوْناً عَلَی حَوَائِجِهِ؛ مگر نمی‌دانی کسی که چارپایی را نگهداری کند که با آن چارپا منتظر امر قیام ما باشد و با آن به دشمن ما خشم بورزد در حالی‌که منسوب به ما باشد، خداوند رزق و روزی‌اش را جاری می‌کند، سینه‌اش را فراخ می‌نماید، آرزویش را به سرانجام می‌رساند و یاور او در نیازهایش باشد.»

وی ادامه داد: وقتی انسان منتظر باشد باید ویژگی‌های یک شخص منتظر را در خوش ایجاد کند و شاخص‌های منتظر واقعی را کسب کند؛ شاخصه کلیدی منتظر امر فرج طبق روایت کتاب کافی، این است که دشمن را به غیض دربیاورد و در این‌صورت خداوند شخصا حوائج و نیازهای ما را برآورده می‌کند.

پژوهشگر حوزه مهدویت افزود: مهدویت همواره به عنوان رمز حیات و هویت شیعه در قرون و اعصار مطرح بوده است. جامعه و دولت منتظر، با زنده نگه داشتن شعله انتظار مصلحانه فرج، باید الگویی مناسب برای اقوام و ملل سرگردان دنیا ارائه دهد.

پور سیدآقایی با اشاره به اینکه یکی از منتظرین واقعی در عصر حاضر، حضرت امام خمینی(ره) بود که برای اهداف مقدس خود زحمات طاقت فرسایی کشید و تا آخرین لحظه عمر خودشان از ارزش‌های اسلامی دست نکشیدند و انقلاب با همین هدف والای انتظار و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان شکل گرفت، یادآور شد: مهدویت مدیریت آینده انسان و جهان و عالی‌ترین اندیشه‌ای است که در دست شیعه به امانت سپرده شده است که به اندازه یک چراغ از آن استفاده کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.