حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در جمع مدیران و کارکنان گروه پژوهش و توسعه ناجی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدین ایام شهادت فاطمه زهرا(س) و نگاهی به دوران زندگی این بانوی بزرگ اسلام در مکه و مدینه، اظهار داشت: تمامی دوران زندگی این بانوی بزرگ سراسر درس زندگی برای بشریت است.

تمامی دوران زندگی حضرت فاطمه(س) سراسر درس زندگی برای بشریت است

به گزارش قدس آنلاین، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آستانه سالروز شهادت زهرای مرضیه (س) با تاکید بر اینکه فاطمه زهرا (س) اسوه کامل و درس‌آموز برای تمامی انسان‌ها است، گفت: زندگی این بانوی بزرگ اسلام در قالب پنج قسمت شامل دو بخش در مکه و سه بخش در مدینه تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش اول زندگی این بانوی بزرگ، تا پنج سالگی و در کنار مادر و دوره‌ای که با سختی‌های فراوان در شعب ابی طالب گذشت و بخش دوم بعد از وفات حضرت خدیجه(س) در خدمت پدر بود.

وی سه دوره مدینه را شامل مرحله قبل از ازدواج با حضرت علی (ع)، دوران ازدواج با امام علی و حیات پیامبراکرم(ص) و بعد از ارتحال پدر توصیف کرد و گفت: دوره دوم در مدینه مهم‌ترین دوره زندگی حضرت زهرا(س) و دوره سوم غمناک‌ترین دوره زندگی آن حضرت بود و بعد از ارتحال پیامبر، ایشان دیگر آرامش نداشت و مورد بی‌مهری و بی‌توجهی اصحاب هم قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه برخی از ویژگی‌ها و اوصاف حضرت فاطمه(س) را برشمرد و با اشاره به اینکه در طول زندگی مشترک با امام علی (ع) یک درخواست از آن حضرت نداشت، به ذکر روایتی درباره ارزش و جایگاه دانش و علم در نزد دخت پیامبر اسلام پرداخت.

وی گفت: امام امت(ره) در وصیتنامه‌شان از صحیفه فاطمیه به نیکی یاد می‌کرده می‌نگارند ما افتخار می‌کنیم که این صحیفه فاطمیه را داریم.

نواب سپس به تاثیر تربیت حضرت فاطمه(س) بر روی فضه؛ خادمه آن حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا در طول عمر خویش آنقدر بر فضه تاثیر گذارد و زمینه انس با قرآن را برای او فراهم کرد که فضه بعد از شهادت آن حضرت هرکسی با او صحبت می‌کرد با استفاده از آیات قرآن جواب می‌داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مدال‌های افتخار امام علی (ع) در صحنه‌های مختلف از جمله جنگ‌های احد، خندق و خیبر را یادآور شد و گفت: بسیاری افراد بودند که آرزوی داشتن یکی از این مدال‌ها را می‌داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.