سناتور مطرح ایالت ورمونت آمریکا خواستار توقف کمک نظامی واشنگتن به تل‌آویو شد.

سناتور آمریکایی: واشنگتن شریک جرم اسراییل است

به گزارش قدس آنلاین، برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی امروز چهارشنبه با ارسال یک نامه به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا خواستار توقف کمک‌های نظامی به اسراییل به دلیل جنگ غزه شد.

در این نامه با اشاره به آمار بالای شمار تلفات غیرنظامیان آمده است: علاوه بر تلفات بالا، ما شاهد آوارگی گسترده مردم هستیم. این جنگ نه فقط یک فاجعه انسانی، بلکه یک جنایت گسترده است.

سندرز در این نامه خاطر نشان کرده است: این جنایات با بمب‌ها و تسلیحاتی که آمریکا تولید و به اسراییل عرضه کرده و با پول مالیات دهندگان آمریکایی تهیه شده است انجام می‌شود. ما در این کشتار شریک جرم هستیم.

سناتور دموکرات ایالت ورمونت از بایدن خواست از طرح ۱۰ میلیارد دلاری خود برای کمک نظامی به اسراییل عقب نشینی کرده و تاکید دارد: این پول به دولت نتانیاهو اجازه خواهد داد به حمله‌های گسترده و بمباران بی محابای غزه ادامه دهد.

وی در پایان از دولت بایدن خواست از تلاش سازمان ملل به منظور ایجاد یک آتش بس انسانی فوری در غزه حمایت کند.

باربرا لی، یکی دیگر از قانونگذاران آمریکایی نیز امروز با اشاره به جنگ خونین غزه اعلام کرد ما باید به این حمام خون پایان بخشیم. جان‌های بسیاری به تصمیم ما بستگی دارد. من خواستار آتش بس فوری در غزه هستم. اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل با اکثریت مردم آمریکا هم عقیده هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.