سنای آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی با اکثریت قاطع ۸۷ رأی موافق در برابر ۱۳ رأی مخالف، لایحه سیاست دفاعی نجومی ۸۸۶ میلیارد دلاری سالانه ایالات متحده را تصویب کرد.

سنای آمریکا لایحه سیاست دفاعی نجومی سالانه ایالات متحده را تصویب کرد

به گزارش قدس آنلاین، آ تودی، لایحه سیاست دفاعی ۸۸۶ میلیارد دلاری هزینه‌های دفاعی ایالات متحده که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز از آن حمایت کرده است، افزایش بیش از ۵ درصدی حقوق نیروهای نظامی ایالات متحده و حمایت نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را نیز در خود جای داده است.

چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا روز چهارشنبه در جلسه سنا، گفت: در زمانه‌ای که مشکلات بزرگی امنیت جهانی را تهدید می‌کند، تصویب لایحه سیاست دفاعی آمریکا موسوم به قانون «مجوز دفاع ملی» (NDAA) با اهمیت‌تر از همیشه است. تصویب این لایحه ما را قادر می‌سازد تا در مقابل روسیه ایستادگی کنیم، در برابر چین استوار بمانیم و اطمینان حاصل کنیم که قدرت دفاعی آمریکا همیشه در حال پیشرفت است.

لایحه سیاست دفاعی آمریکا موسوم به قانون «مجوز دفاع ملی» علاوه بر تأمین بودجه برنامه‌ها و سیاست‌های پنتاگون، مجوز ده‌ها میلیارد دلار برای خرید هواپیما و کشتی‌ و نیز افزایش تاریخی ۵ و ۲ دهم درصدی حقوق نظامیان را می‌دهد.

همچنین این لایحه در صورت تصویب در مجلس نمایندگان، مجوز ۱۱ و نیم میلیارد دلار برای بازدارندگی چین در منطقه هند و اقیانوس‌آرام و نیز ۸۰۰ میلیون دلار دیگر برای حمایت از اوکراین را می‌دهد.

لایحه سیاست دفاعی آمریکا برای اینکه به قانون تبدیل شود، باید به تصویب مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.