فرماندار شهرستان بهار از احداث و ایجاد ایستگاه باری و مسافری راه‌آهن در دینارآباد این شهرستان خبر داد.

اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حوزه گردشگری بهار

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی فیض‌اللهی پنجشنبه ۲۳ آذر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای ایجاد ایستگاه باری و مسافری راه‌آهن در دینارآباد انجام شده و علاوه بر آن مجتمع خدماتی که تکمیل‌کننده راه‌آهن است نیز در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع احداث می‌شود.

وی همچنین با اشاره به توافقات اولیه انجام شده برای تیجاد شهرک تریلی‌سازان شهر صالح‌آباد، مطرح کرد: توافقات اولیه برای شهرک تریلی‌سازان شهر صالح‌آباد به صورت مشارکتی بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرداری صالح آباد انجام شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

فیض‌اللهی در ادامه با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: اجرای نهضت ملی مسکن، یکی از مطالبات  مردم شهرستان بهار بوده که در این رابطه اقدامات لازم انجام و سه پهنه شامل ۲۵ هکتار به محدوده شهر بهار اضافه شده و فاز اول نهضت ملی مسکن در بهار ۱۲۰ واحد آغاز شده است.

وی ادامه داد: در شهر لالجین نیز توافق با مالکان صورت گرفته و سند به نام دولت منتقل شده و در شهر مهاجران اراضی ملی به راه و شهرسازی واگذار شده تا ساخت و سازها آغاز شود و در صالح آباد نیز زمین‌ها به صورت ویلایی واگذار شده است.

فرماندار شهرستان بهار بیان کرد: در حوزه گردشگری، ثبت کاروانسرای تاج‌آباد از اقدامات ارزشمند بوده و هم اکنون شهرستان بهار با ثبت جهانی لالجین و تاج آباد رتبه اول را در ثبت جهانی در استان به خود اختصاص داده است.

وی از تأمین و اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حوزه گردشگری این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مورد نظر ساماندهی مسیر میدان شهید سلیمانی تا لالجین است که طرح مطالعات آن انجام خواهد شد و مطالعه ایجاد زیرساخت ها در مناطق نمونه و هدف گردشگری در دستور کار قرار دارد.

باشگاه کارگران شهرستان بهار آماده بهره‌برداری است

فیض‌اللهی در ادامه گفت: باشگاه کارگران شهرستان بهار با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار آماده بهره‌برداری است ضمن اینکه موضوع پارک آبی و یا پیست اسب سواری در کنار آن پیشنهاد شده است.

وی توسعه راه‌های شهرستان را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: توسعه مسیر مهاجران و مهاجران به کوشک آباد در دست اقدام است.

فرماندار شهرستان بهار در ادامه از رشد ۴۷  درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شهرستان بهار خبر داد و اظهار کرد: موضوع اعتبارات تأثیر ملموسی در توسعه شهرستان دارد و امسال سهم بهار از محل این‌اعتبارات ۷۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است ضمن اینکه  ۹.۲ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات مناطق محروم و متوازن بوده که برای مجموعه های مختلف پیش بینی شده است.

فیض‌اللهی ادامه داد: در حوزه ورزش و جوانان مجموع اعتبارات جذب شده ۲۰ میلیارد تومان بوده که بخشی هزینه شده و قسمتی نیز در دست اجراست.

وی تصریح کرد: مجموعه ورزشی بانوان، سالن ورزشی روستای دستجرد، زمین چمن مهاجران، سالن باستانی بهار و سالن ورزشی مهاجران، سکوهای ورزشگاه شهید سلیمانی بهار از پروژه‌های ورزشی فعال در شهرستان بهار هستند.

فیض‌اللهی همچنین به اقدامات حوزه کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون اختصاص داده شده است.

وی همچنین با اشاره به اعتبارات حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای آموزش و پرورش پیش بینی شده که مجموع پروژه های بهره برداری شده در این حوزه ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و کل پروژه های در حال اجرای حوزه آموزش و پرورش در مجموع ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

فیض‌اللهی افزود: پروژه ۱۲ کلاسه فرهنگیان بهار که به مدت هشت سال راکد مانده بود، با پیگیری لازم فعال و دوباره ادامه عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: اعتباری افزون بر شش میلیارد تومان برای  مدرسه علیزاده که مدت‌هاست راکد است،  در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه پروژه چهار کلاسه وهنان شروع و در مرحله احداث سقف بوده و با اعتبار چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان بهار خاطرنشان کرد: مدرسه هفت کلاسه سیمین با دو میلیارد تومان و دو کلاس در مدرسه پرلوک در دست اقدام با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.

وی تصریح کرد: یک میلیارد تومان برای چهار کلاس الحاقی در لالجین، چهار کلاس کریم آباد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مدرسه راهموار و ۱.۵ میلیارد تومان برای مدرسه سه کلاسه الحاقی حسن قشلاق تخصیص پیدا کرده است.

فیض‌اللهی همچنین از تخصیص چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد و گفت: ۷۰۰میلیون تومان برای مرکز جامع خدمات جامع سلامت فرهنگیان، یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان برای پروژه مرکز جامع خدمات روستای سیمین و ۶۰۰ میلیون تومان برای پروژه پایگاه فوریت های پزشکی هزینه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: امسال در حوزه مشاغل خانگی اعتباری افزون بر  ۲۶ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ با سود چهار درصد در اختیار متقاضیان شهرستان بهار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان بهار بیان کرد: تعهد اشتغال شهرستان بهار در سال جاری ۱۶۱۹ نفر بوده که تاکنون ۱۴۴۷ نفر معادل ۹۰ درصد سهمیه تحقق یافته و در سامانه رصد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چهار  برابری داشته است.

پرداخت ۱۳۰۶ میلیارد تسهیلات فرزندآوری، ازدواج و مسکن در شهرستان بهار

وی از پرداخت ۱۳۰۶ میلیارد تومان تسهیلات  فرزندآوری، ازدواج و مسکن طی ۹ ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان بهار طی ۹ ماه گذشته تسهیلات ازدواج به ۶۳۹ نفر، تسهیلات فرزندآوری به ۷۵۸ نفر و تسهیلات مسکن روستایی به ۴۳۶ نفر پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان بهار گفت: براساس آمار در شهرستان بهار از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶۴ نفر بیمه تأمین اجتماعی شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از راه‌اندازی نانوایی مسکن مهر این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مکرر و مکاتبات، مجوز نانوایی مسکن مهر بهار صادر شد و از پنجم آذر این نانوایی دارای سهمیه آرد شد تا اهالی مسکن مهر و شهرک فرهنگیان از آن استفاده کنند.

پیش‌بینی ۱۱۸ شعبه اخذ رأی برای انتخابات شهرستان بهار

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری هم با تشریح اقدامات ستاد انتخابات گفت: تعداد ۱۱۸ شعبه برای انتخابات در سطح شهرستان پیش بینی شده است که ۵۳ شعبه در بخش مرکزی، ۳۵ شعبه بخش لالجین و ۳۰ شعبه در بخش صالح آباد مستقر هستند.

رضا شالبافیان افزود: در طول پنج ماه گذشته ۱۶ جلسه ستاد انتخابات در شهرستان‌ برگزار شده که دارای ۹۰ مصوبه بوده است.

وی با تأکید بر سلامت انتخابات در مورد کمیته های ۱۰گانه ذیل ستاد انتخابات گفت: همه کمیته ها از جمله کمیته امنیت انتخابات با تهیه طرح جامع امنیتی انتخاباتی، تأمین امنیت انتخابات و ارتقاء خودمراقبتی ادارات و تأمین امنیت شعب سیار و خدمات رسانی دستگاه های اجرایی شروع به فعالیت کرده است.

شالبافیان ادامه داد: کمیته سیاسی انتخابات نیز با رصد فضای میدانی و مجازی و بارگذاری اخبار انتخابات در سامانه در سطح استان رتبه برتر را دارد و دستگاه های ذیربط تخلفات انتخاباتی را رصد و طبق قانون انتخابات رسیدگی خواهند کرد.

وی به فعالیت های کمیته مشارکت مردمی انتخابات اشاره کرد و اهم فعالیت این کمیته را از جمله برگزاری همایش ها و کارگروه های تخصصی برای افزایش مشارکت انتخابات برشمرد و یادآور شد: کمیته آموزش انتخابات دو جلسه ویژه اعضای هیأت اجرایی برگزار و کمیته پشتیبانی برای ایاب و ذهاب عوامل انتخابات ۸۰ مینی بوس و ۱۰۰ خودرو پیش بینی کرده و برای روز انتخابات نیز تعداد ۸۰۰۰ وعده غذایی تدارک دیده است.

شالبافیان خاطرنشان کرد: وضعیت آنتن دهی شعب اخذ رأی و آنلاین بودن همه شعب بررسی و اداره مخابرات شهرستان ملزم به رفع نواقص آنتن دهی در کلیه شعب اخذ رأی شهرستان بهار شده است در ضمن برابر اعلام دستگاه های مرتبط در حال حاضر هیچ مشکلی از لحاظ تجهیز شعب اخذ رأی وجود ندارد.

وی با اشاره به تشکیل دو کمیته جدید تحت عنوان کمیته نظارت بر تبلیغات کاندیداها و کمیته افزایش رضایتمندی مردم در ستاد انتخابات شهرستان، از آمادگی ۹۰ درصدی زیر ساخت های انتخابات برای برگزاری انتخابات در شهرستان خبر داد و گفت: ما امانت‌دار آرای مردم هستیم و خواهیم بود و یک رأی هم در کل کشور تأثیرگذار است و باید در صیانت از آن کوشا باشیم.

شالبافیان در مورد حفظ آرامش فضای جامعه گفت: آرامش فضای جامعه بسیار حائز اهمیت است و هیچ فردی یا افرادی نباید با تخریب کاندیدها و طرفداران آنها این فضا را مخدوش کنند ضمن اینکه قانون با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: تمامی عوامل انتخابات با اجرای راهبردهای انتخاباتی تعیین شده توسط مقام معظم رهبری شامل امنیت،سلامت، رقابت و مشارکت، انتخابات سالمی را در شهرستان برگزار خواهند کرد.

شالبافیان در پایان تصریح کرد: طبق قانون انتخابات کارگزاران و مدیران دولتی حق رفتارهایی شائبه انگیز انتخاباتی له یا علیه کاندیداها را نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.