رییس نظام پزشکی کشور گفت: پزشکان نیروهای کیفی ما هستند و خروج هریک از این افراد به دلیل نیاز به این نیروها ، برای ما خسران است و باید از آن جلوگیری کنیم.

مهاجرت هر پزشک خسران بزرگی برای ما خواهد بود

به گزارش قدس خراسان، محمد رئیس‌زاده صبح پنجشنبه در حاشیه چهلمین نشست شورای عالی نظام پزشکی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهلمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی کشور با میزبانی همکارانمان در مشهد مقدس برگزار شده که باعث توفیق ماست.

رییس نظام پزشکی کشور بیان کرد: نظام پزشکی مشهد و جامعه پزشکان خراسان رضوی یکی از جوامع پزشکی بسیار توانمند و باکیفیت ماست که مصوباتی دارد که در پایان نشست‌ها توسط سخنگوی شورا اعلام خواهد شد.

وی گفت: در خصوص بحث مهاجرت پزشکان گفت: مهاجرت در همه اقشار وجود داشته و در بین جامعه پزشکان نیز وجود دارد.آنچه که باید مایه نگرانی باشد، این است که فردی که اهل مهاجرت نیست، به خاطر نبود شرایط کاری مجبور به مهاجرت بشود. این برای ما خسران است و باید جلوی آن را بگیریم. مثل خبر مهاجرت یک جراح قلب اطفال که سرمایه بزرگی برای کشور است.

رئیس‌زاده ادامه داد: این پزشک در دوران کرونا بالغ بر ۶۰ عمل جراحی قلب اطفال موفق انجام داد که موجب شد کشور ما به رتبه اول دنیا دست پیدا کند. چنین سرمایه‌ای از هر سرمایه مادی دیگری مهم‌تر است و نگه داشتن آن بسیار مهم است. خدا را شکر اخیرا شنیدم که این جراح طی نامه‌ای خبر داده که از مهاجرت منصرف شده است که خبر بسیار خوبی است. 

رییس نظام پزشکی کشور افزود: ماندن هر کدام از این افراد نوید بزرگی برای مردم است که می‌توانند از خدمات آن‌ها بهره مند شوند. ما آمار دقیق مهاجرت پزشکان و سیر و شتاب آن را به مسوولان اعلام و تصمیماتی گرفته شد و جلساتی با دستور رئیس جمهور نیز برگزار و امیدواریم نتایج آن عینی و ملموس باشد تا جلوی این پدیده گرفته شود. 

وی با تاکید بر اینکه پزشکان نیروهای بسیار کیفی جامعه هستند، گفت: خروج هریک از این افراد به دلیل نیاز به این نیروها و کیفی بودن آن‌ها نیز برای ما خسران است و باید از آن جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.