نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استفاده از نیروهای بومی به‌ویژه جوانان در صنایع نفت و گاز یک امر ضروری است، گفت: اینکه بگوییم بوشهر پایتخت انرژی کشور است اما جوانان ما بیکار و در خانه باشند، دردآور است.

آیت‌الله حسینی بوشهری: بیکاری و خانه‌نشینی جوانان بوشهری در کنار پایتخت انرژی کشور دردآور است

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در مراسم دعای ندبه در جمع مردم شهرستان دیلم، اظهار داشت: روز جمعه، روز عرض ادب و ارادت به ساحت قدسی حضرت مهدی (عج) است و همان‌گونه که شما مردم دارالمومنین شهرستان دیلم در سوگواری به سر می‌برید امام زمان(عج) نیز عزادار است.

وی با بیان اینکه این روزها حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) عزادار است، گفت: شبانه‌روز به یاد حضرت مهدی(عج) باشید، تا آن حضرت نیز در مشکلات به یادتان باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان مومن در عصر غیبت وظایفی بر عهده دارد، عنوان کرد: در عصری که ما به سر می‌بریم عصر بسیار سخت و دشواری است؛ از این جهت که معاندین و مخالفین دین درصدد هستند فضای جامعه ما را از دین خالی کنند و نوعی دین‌زدایی و شبهه در جامعه ایجاد  کنند و فضای جامعه را به فضایی مسموم تبدیل نمایند.

حسینی بوشهری ادامه داد: دشمنانی که ضدیت با دین خدا دارند درصدد هستند برای نسل جوان القاء شبهه ایجاد کنند تا ذهن‌شان نسبت به دین و باورهای اعتقادی فاصله بگیرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان وقتی آثار اسلام و انقلاب ما را می‌بینند؛ جدیت‌شان برای دین زایی نسبت به گذشته بیشتر می‌شود و تلاش می‌کنند تا بین مردم از یک سو و بین باورهای دینی از سویی دیگر جدایی ایجاد کنند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره اینکه انسان مومن باید تلاش کند تا خدا باوری و فهم عمیق از دین در جامعه نهادینه شود، عنوان کرد: اگر ما به سمت خداباوری و فهم عمیق دین حرکت کنیم؛ به تعبیر امروزی‌ها جوان ما، بزرگسالان، زن و مرد و ... واکسینه می‌شوند. اگر کسی باور و ایمان قلبی برایش ایجاد شود، هر قدر طوفان و بادها سخت باشند مانند کوه استوار خواهند ماند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یاران امام زمان(عج) دارای ویژگی‌هایی هستند، افزود: انسان‌های مومن، با تمام وجود خدا را شناخته‌اند و این‌ها یاران آن حضرت در آخر زمان خواهند بود.

حسینی بوشهری تصریح کرد: در تعبیر دیگری امام صادق(ع) در وصف یاران امام زمان(عج) می‌فرماید: یاران امام کسانی هستند که دل‌های‌شان مانند پاره‌های آهن است و هیچ تردیدی در رابطه با توحید و خداباوری در قاموس زندگی‌شان به وجود نمی‌آید و ثابت قدم در میدان خواهند بود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین تهدیدی که برای نسل جوان ایجاد می‌شود، بی‌تفاوتی نسبت به تقویت پای‌های دینی است. لذا نسل جوان و اولیا باید توجه داشته باشند تا بی‌تفاوتی شکل نگیرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر انسان می‌خواهد آسیبی متوجه‌اش نشود، بابد نسبت به وظایف دینی خود اهتمام بورزد و پایه‌های دینی خود را تقویت کند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرح حدیثی درباره مؤمنانی که بدون دیدن پیامبر(ص) به ایشان ایمان می‌آورند نسبت به صحابه برتری دارند، گفت: کسانی که در عصر غیبت وجود نورانی را ندیده‌اند، آن معجزات را ندیده‌اند، به من ایمان آورده‌اند و این‌ها برادر من هستند و نسبت به شما نیز افضل هستند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: معرفت نسبت به امام وظیفه کلیدی برای انسان مومن محسوب می‌شود.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه شناخت امام زمان(عج) از وظایف شیعیان است، افزود: هر که بمیرد و امام زمانش را نشناسد، همانند مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

وی با بیان اینکه اگر کسی امام زمان(عج) را بشناسد راه امام را خواهد شناخت و بر اساس راه آن حضرت حرکت خواهد کرد، تصریح کرد: با وجود فتنه‌هایی که در این عصر وجود دارد باید دل‌های مان محکم با آن حضرت باشد و سعی کنیم امام را به خوبی بشناسیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: امام شناسی یک مسئله است و ظهور امام نیز یک مسئله دیگر است. افرادی همنشین پیغمبر(ص) و ائمه(ع) بودند اما شناختی نسبت به رسول خدا(ص) و صدیقه طاهره(س) نداشتند، بهره‌ای نیز نبردند. اما کسانی که پیامبر(ص) را ندیدند جایگاه‌شان بالاتر از کسانی هست که در کنار رسول خدا(ص) بودند اما شناختی نداشتند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری انتظار را دو نوع مثبت و منفی برشمرد و عنوان کرد: انتظار مثبت به معنای این است که وظیفه امروز ما چیست؟ به‌عبارتی انتظار مثبت فراهم کردن زمینه ظهور است که باید خود را برای آن آماده نماییم.

حسینی بوشهری اضافه کرد: اگر انسان بگویید منتظر ظهور هستیم و اقدام خاصی انجام ندهد و آن شور و شوق را ایجاد نکند؛ این انتظار یک انتظار منفی به شمار می‌آید.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خودسازی را مقدمه دگرسازی دانست و گفت: اگر کسی دوست می‌دارد از اصحاب امام باشد باید منتظر بماند و چشم به راه باشد. اما تنها منتظر بودن بدون حرکت دردی را دوا نمی‌کند. بلکه باید تقوا، پاکی نفس، دوری از گناه و محاسن اخلاق را در وجود خود ایجاد نماییم.

وی با تاکید بر اینکه تقلب در زندگی یک انسان مومن معنا ندارد، افزود: مالی را از طریق حرام به دست آوردن، دروغ گفتن و بازی کردن با آبروی افراد در زندگی یک منتظر معنایی ندارد. یا مدیری که قول می‌دهد و از اول می‌داند عملی نیست نباید وعده دهد این‌گونه می‌توان به خودسازی فردی دست پیدا کرد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه ما تنها مسئول خود نیستیم بلکه نسبت به جامعه نیز مسئولیت داریم، گفت: گاهی انسان احساس می‌کند از دایره امر به معروف و نهی از منکر محدود شده است و یا این فرضیه بزرگ الهی در حال جمع شدن است. امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تک‌ به‌ تک آحاد جامعه است و برخی مسوولیت‌شان سنگین‌تر و برخی کمتر است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که وضعیت زندگی و مالی خوبی دارند شایسته است نسبت به فقرا مهربان و توجه داشته باشند تا اصلاح‌سازی جامعه صورت بگیرد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: شیعیان و ارادتمندان امام زمان(عج) که در عصر غیبت آن حضرت به سر می‌برند و دل‌شان با امام است و مشکلات زندگی را به خاطر چشم انتظاری تحمل می‌کنند؛ قطع به یقین روزی فرا خواهد رسید که تمامی مشکلات سپری خواهد شد و با دیدن چهره زیبای آن حضرت کارها به سامان می‌رسد.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه مدیران باید برای اشتغال جوانان استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای بومی به‌ویژه جوانان در صنایع نفت و گاز یک امر ضروری است؛ اینکه بگوییم بوشهر پایتخت انرژی کشور است اما جوانان ما بیکار و در خانه باشند، دردآور است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.