در بیانیه راهپیمایی نمازگزاران مشهد امده است:ما راهپیمایان ضمن حمایت قاطع از مردم مقتدر و مظلوم فلسطین و غزه مقاوم، آمادگی خود را برای اعزام به جبهه‌های مقاومت اسلامی در کنار برادران فلسطینی، لبنانی و یمنی به منظور نابودی رژیم صهیونیستی از کره خاکی و فراهم کردن ظهور حضرت بقیه الله(عج) اعلام می‌کنیم.

اعلام آمادگی مشهدی‌ها برای اعزام به غزه

به گزارش قدس خراسان، ظهر امروز همزمان با هفتادمین روز از جنگ در غزه، عزاداران فاطمی در مشهد مقدس پس از برگزاری نماز جمعه در حرم مطهر رضوی، به خارج از حرم آمده و با راهپیمایی خود جنایات اسرائیل در جنگ علیه مردم مظلوم فلسطین و محاصره غزه را محکوم کردند.

راهپیمایی نمازگزاران در ظهر جمعه از باب الجواد(ع) آغاز شد و به سمت چهارراه شهید اندرزگو و چهارراه شهدا ادامه یافت، مردم مشهد با در دست داشتن پلاکاردها و عکس نوشته‌هایی جنایت‌های اسرائیل علیه مردم غزه را محکوم کردند، در یکی از این عکس‌نوشت‌ها آمده بود «نوزادان فلسطینی سوخته با بمب‌های فسفری آمریکایی ثابت می‌کنند هولوکاست واقعی و حقیقی آمریکا و اسرائیل‌اند،مرگ و نفرین ابدی بر شما» همچنین تصویری از کودکان سوخته با بمب فسفری در جنگ اخیر در این عکس‌نوشت به چشم می‌خورد.

پرچم فلسطین و حزب‌الله در کنار پرچم‌های ایران در دستان مشهدی‌ها در مسیر راهپیمایی به چشم می‌خورد و با سر دادن شعارهایی از جمله « رژیم صهیونیستی نقش جنون می‌کشد/ زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد» و« نژادپرست اسرائیل/ وحشی و پست اسرائیل» علیه این جنایت‌های بی‌سابقه رژیم اشغالگر قدس اعلام انزجار کردند و آرزوی نابودی برای رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش به خصوص آمریکای جنایتکار که بر خلاف ادعاهای بشردوستانه خود آتش بس اخیر در جنگ غزه را وتو کرده است را با سر دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است» ابراز کردند.

نمازگزاران عزادار در دهه فاطمیه همچنین با خروش انقلابی خود شعار «با غزه هم‌دردیم/ آماده نبردیم» را فریاد می‌زدند تا به دنیا نشان دهند که آماده اعزام به جبهه‌های این جنگ نابرابر و دفاع از مظلوم‌ترین مردم جهان هستند.

در این مراسم راهپیمایان ضمن تایید مفاد قطعنامه پایانی با سردادن شعار «الله اکبر»، سکوت جهانیان مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایت‌ها را محکوم و خواستار همگرایی ملت‌های آزادی‌خواه و همچنین مسلمانان سراسر جهان برای مقابله با این جنایت‌ها و توقف فوری و دائمی جنگ در غزه شدند.

در متن این بیانیه آمده است «ما جنایات وحشیانه رژیم غاصب در بمباران بی وقفه مناطق مسکونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مساجد و دیگر مراکز فرهنگی و به شهادت رساندن مردم بی دفاع غزه و خبرنگاران، بازداشت جوانان مدافع حریم بیت المقدس و سرزمین مادری‌شان و بمباران مکان‌های امن اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی را محکوم کرده و انزجار و تنفر خود را از این اقدامات اعلام میکنیم.

با توجه به مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل در درباره برقراری آتش‌بس در غزه که با موافقت ۱۵۶ کشور جهان انجام شد و کشور مستکبر آمریکا آن را وتو کرد، به همه جهانیان ثابت شد که آمریکا طرفدار صهیونیسم و حامی نسل کشی مسلمانان است. بنابراین ما مقصر اصلی این جنایات را رئیس جمهور آمریکا و حامیانش می‌دانیم و آتش بس دائمی و فوری را در غزه خواستاریم. از دادگاه بین‌المللی لاهه می‌خواهیم هرچه سریعتر با تشکیل دادگاه عادلانه سران آمریکا و رژیم صهیونیستی و سران کشورهای فرانسه انگلیس و آلمان را به عنوان پشتیبان و ارسال کنندگان اسلحه به ارتش کودک کش اسرائیل را سریعاً محاکمه و برای عبرت آیندگان آنان را به اشد مجازات محکوم کرده و خسارات وارده به مردم غزه را پرداخت کنند.

ما از تمامی دولت‌های اسلامی و ملت‌های آزادی‌خواه جهان می‌خواهیم کلیه کالاهای تولید اسرائیل را تحریم کرده و سفارتخانه‌های آنان را تعطیل و برای برقراری آسایش، دولتی با رای مردم اصیل و بومی در سرزمین فلسطین تشکیل شود. ما راهپیمایان ضمن حمایت قاطع از مردم مقتدر و مظلوم فلسطین و غزه مقاوم، آمادگی خود را برای اعزام به جبهه‌های مقاومت اسلامی در کنار برادران فلسطینی، لبنانی و یمنی به منظور نابودی رژیم صهیونیستی از کره خاکی و فراهم کردن ظهور حضرت بقیه الله(عج) اعلام می‌کنیم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.