رئیس جمهور علم‌پایه بودن و دانش‌بنیان بودن اقدامات و فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه را به معنای تلفیق دانایی و توانایی دانست و گفت: تبدیل تهدیدها و تحریم‌ها به فرصت از دیگر ویژگی‌های مهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء است.

۵ توصیه رئیسی به قرارگاه خاتم‌/ هنر بزرگ تلفیق تلاش مخلصانه با تخصص است

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان بازدید از ستاد مرکزی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در جمع مدیران و فرماندهان این قرارگاه با بیان اینکه توجه به مردم و ساختن جامعه‌ای توأم با رفاه و عدالت برای جامعه بشری سیره اهل بیت (ع) بوده است به تشکیل سپاه پاسداران از سوی حضرت امام (ره) با الگوگیری از این سیره متعالی اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) با غرس نهال شجره طیبه سپاه پاسداران فصل جدیدی از جهاد و سازندگی در کشور را گشود.

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های افتخارآمیز سپاه در دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد و در ادامه تجارب مهندسی رزمی در دفاع مقدس نیز به شکل‌گیری قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجامید، خاطر نشان کرد: در عرصه سازندگی کارهای بسیار بزرگی توسط سپاه صورت گرفته و ثمرات و آثارش در عمران و آبادانی کشور و رفاه مردم به خوبی قابل مشاهده است.

رئیس جمهور در ادامه تلفیق تلاش مخلصانه با دانش، تجربه، به کارگیری سرمایه انسانی کارآمد، تجهیزات پیشرفته و طراحی و اجرای بومی و ایرانی در جهت ساختن زیرساخت‌ها و زیربناهای اقتصادی کشور را هنر بزرگ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) توصیف کرد و گفت: شکل‌گیری ایران قوی به همان اندازه که متکی به نیروی دفاعی قدرتمند، مجهز و آموزش‌دیده است به همان میزان به اقتصاد پیشرفته با بهره‌گیری به‌هنگام از ظرفیت‌های کشور است.

رئیس دولت سیزدهم اظهار داشت: خوشبختانه این قرارگاه با شناخت توانمندی‌های عظیم موجود در کشور و استفاده شایسته و به‌هنگام از آنها در تقویت زیرساخت‌های کشور گام‌های مهمی برای پیشرفت اقتصادی ایران برداشته است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با قدردانی از فرماندهان، مدیران، پیمانکاران و همه نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در سراسر کشور که تحت هیچ شرایطی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی کشور را به تاخیر و تعویق نینداخته‌اند، تصریح کرد: امروز اقدامات ارزشمند و به‌روز قرارگاه خاتم‌الانبیاء به ویژه در بخش فنی و مهندسی کاملا قابل رقابت با شرکت‌های بزرگ خارجی است.

رئیس جمهور در ادامه توجه به دانش و تجربه، به‌ کارگیری نیروهای متخصص و متعهد و ارتباط مستمر با دانشگاه را از جمله ویژگی‌های برجسته قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء عنوان کرد و افزود: علم‌پایه بودن و دانش‌بنیان بودن اقدامات و فعالیت‌های این قرارگاه که به معنای واقعی مصداق ضمیمه کردن دانایی‌ها به توانایی‌هاست، بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه تبدیل کردن تهدیدها و تحریم‌ها به فرصت را از دیگر ویژگی‌های مهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برشمرد و افزود: عزیزان ما در این قرارگاه به‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها نه تنها به فن‌آوری‌های روز دنیا دست پیدا کردند بلکه با بومی‌سازی این فن‌آوری‌ها و به‌کارگیری آن برای سازندگی کشور در عرصه‌های مختلف دشمن را منفعل و متحیر کرده‌اند و طرح‌های در حال احداث این قرارگاه نوید امیدآفرینی روزافزون در جامعه را می‌دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: کارِ بزرگ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تبدیل یأس دشمن‌ساخته به امیدواری در جامعه به ویژه در نسل جوان، ‌دانشگاهیان و کارآفرینان کشور بوده است.

«کمک و همیاری به دولت برای رفع ناترازی‌ها به ویژه در حوزه انرژی و تکمیل زنجیره ارزش در کشور»، «توجه مضاعف به فعال‌سازی اقتصاد دریا به عنوان یکی از مزیت‌های مهم کشور»، «مساعدت و نقش‌آفرینی در جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها در بخش مسکن»، «توجه به داشتن زمان‌بندی‌های دقیق در اجرای طرح‌ها» و «بهره‌گیری بیشتر از توان بخش خصوصی در پروژه‌ها و طرح‌ها» از جمله توصیه‌ها و نکات مطرح شده از سوی دکتر رئیسی به مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء جهت ارتقاء کیفی و کمی عملکرد این قرارگاه بود.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت به نمایش گذاشتن جلوه‌های کارآمدی و نقاط قوت و پیشرفت کشور، تصریح کرد: صدور خدمات فنی- مهندسی به دیگر کشورها از سوی این قرارگاه از جمله اقدامات بسیار مهم و ارزشمند این قرارگاه و نماد و نمودی از کارآمدی، توانمندی، قدرت و قوت کشور است که تبیین آن می‌تواند برای مردم امیدآفرین باشد.

دکتر رئیسی در پایان ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای کشور و نیز شهدای مقاومت اسلامی فلسطین، تصریح کرد: امیدواریم به زودی شاهد پیروزی رزمندگان مقاومت در غزه باشیم و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و فتح و ظفر ملت فلسطین را در قدس شریف جشن بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.