مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به جلسه خود با مالک تیم فوتبال ماشین سازی تبریز اشاره کرد و گفت: در این جلسه چهار ماه برای تعیین تکلیف بدهی های این تیم ریشه دار و قدیمی فرصت داده شد.

فرصت چهار ماهه به مالک تیم ماشین سازی تبریز

به گزارش قدس آنلاین، حبیب ستوده نژاد اظهار کرد: پیگیری هایی در این زمینه تا رسیدن به نتیجه مشخص همچنان ادامه دارد و ورزش استان به دنبال رفع ریشه ای این مشکل پیش آمده است.

وی ادامه داد: مجموعه استان، استاندار و اداره کل ورزش و جوانان بر این نظر است که مالکیت این تیم باید به خود کارخانه بازگردد و در این راستا، نامه ای به وزارت صمت نوشته شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

ستوده نژاد گفت: متاسفانه آنچه که امروز بر سر قدیمی ترین تیم فوتبال آذربایجان آمده برای همه علاقه مندان و هواداران این تیم غیر قابل باور است و تداوم این وضعیت به هیچ عنوان به نفع ورزش استان نخواهد بود.

وی بدهی های خارجی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات را مهمترین دلیل راکد ماندن فعالیت های تیم فوتبال ماشین سازی تبریز اعلام و اظهار کرد: مالک این تیم که با قول های فراوان مدیریت باشگاه را بر عهده گرفت، نتوانست به تعهدات خود عمل کند که همین موضوع موجب بروز انواع مشکلات برای این تیم شد.

ستوده نژاد ادامه داد: بدهی های این باشگاه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است که برای ادمه فعالیت و باز شدن پنجره باید تسویه شود.

مشکل اصلی تیم ماشین‌سازی بدهی ناشی از شکایت «جای کویتونگو» و «فرناندو دخسوس» 2 بازیکن خارجی سابق این تیم به فیفاست که پنجره نقل‌ و انتقالات سبزقبایان را هم بسته است، میزان بدهی‌های این باشگاه به این 2 بازیکن نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار است.

این تیم علاوه بر مبلغ عنوان شده، از محل حضور در لیگ دسته یک و بدهی به کادر فنی و بازیکنان نیز، بدهکار است و همین بدهی ها، تغییر مالکیت تیم را کمی مشکل کرده است و هر ارگان و نهاد یا فردی که خواهان مالکیت این تیم است از مس سونگون گرفته تا خود کارخانه ماشین سازی، این بدهی ها را نیز باید صاف کند تا ماشین سازی بتواند به حیات فوتبالی خود ادامه دهد.

مالک فعلی باشگاه بارها وعده داده که این تیم ظرف روزهای آینده تعیین تکلیف می شود اما هواداران این تیم که از این وعده ها بسیار شنیده اند در سفر اخیر رییس جمهور به استان با حضور در اداره کل ورزش و دیدار با معاون وزیر ورزش، خواستار بازگشت مجدد مالکیت باشگاه به کارخانه شدند تا این تیم از بلاتکلیفی خارج شده و از نابودی نجات یابد.

متاسفانه تیم ریشه دار ماشین سازی تبریز محل آزمون و خطا و شهرت افراد شده از این رو مسئولان استانی و ورزش باید در تصمیم گیری های بعدی خود این نکته مهم را لحاظ و از بازیچه شدن این تیم از سوی افراد و نهادهای مختلف جلوگیری کنند.

باشگاه ماشین سازی تبریز به عنوان یکی از قدیمی ترین تیم های کشور پس از شانه خالی کردن شرکت ماشین سازی از تیمداری، تاکنون توسط نهادها و افراد مختلف از جمله شهرداری تبریز، باشگاه دبیری، محمدرضا زنوزی و هیات فوتبال آذربایجان شرقی اداره شد و در آخرین مورد امتیاز این باشگاه از حدود سه سال پیش به شخصی به نام «یونس قربانی» واگذار شده است.

این تیم پس از انتقال مالکیت به بخش خصوصی، در سراشیبی سقوط و نابودی قرار گرفت و با سقوط از لیگ برتر و در ادامه سقوط از لیگ دسته یک، پارسال در دسته ۲ نیز موفق به ادامه بازی ها نشد و به طور کلی از صحنه ورزش آذربایجان شرقی و کشور خارج شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.