مراسم عزاداری و سوگواری شب شهادت حضرت زهرا(س) و آئین وداع با ۱۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

وداع زائران حرم مطهر رضوی با پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام در شب شهادت حضرت زهرا(س)

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با شب شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) ویژه برنامه‌ی عزاداری و سوگواری از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان مقدس رضوی در حرم حضرت رضا(ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد. 

در این مراسم که معطر به حضور 12 شهید از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بود، زائران حریم ملکوتی رضوی با سر دادن نوای «یا زهرا»، «لبیک یا زهرا»،«هیهات من الذله» و «لبیک یا حسین» و فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از این شهدای سرافراز استقبال و پس از برگزاری آئینی باشکوه با آنها وداع کردند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری در این مراسم باشکوه از شهدای دوران دفاع مقدس به عنوان ادامه دهندگان نهضت فاطمی در دفاع از حریم ولایت یاد کرد و گفت: قیام فاطمی بعد از رحلت حضرت رسول اکرم(س) نسل به نسل ادامه پیدا کرد انقلاب اسلامی ایران و بعد از ان دوران دفاع مقدس امتداد قیام فاطمی بر علیه مستکبران زمان بود. 

وی ابراز کرد: یکی از محوریترین اصول و قواعد زندگی صدیقه اطهر(س) دفاع جانانه ایشان از حریم ولایت بود. این بانوی گرامی عاشق و دلداده کامل ولی خدا بود و با این اقدام به جامعه بشریت و جامعه مومنان درس دفاع از ولایت حتی در سخت‌ترین شرایط را اموخت. 

امام جمعه موقت تهران افزود: بعد از رحلت جانسوز پیامبر عظیم‌الشان اسلام؛ حضرت محمد(ص) حریم ولایت در خطر قرار گرفت و با رحلت ایشان منافقان فرصت پیدا کردند که با یک طراحی چند بعدی نور اسلام را برای همیشه خاموش کنند. 

وی اظهار کرد: در این زمان فتنه‌ای بسیار پیچیده دامن اسلام را فرا گرفت چرا که برخی از سردمداران فتنه کسانی بودند که در جنگ‌های صد اسلام در جبهه رسول خدا(ص) حضور داشتند و اردوی سپاه نبوی را سردمداری می‌کردند. 

حجت‌الاسلام حاج ‌علی اکبری ابراز کرد: در این زمان آسمان مدینه‌النبی(ص) پر ابرهای تیره فتنه و نفاق بود و مردم دینه عده‌ای قدرت تشخیص حق از باطل را نداشتند و دچار تردید شده بودند و عده‌ای هم که حق را تشخیص می‌داند جرات اعلام موضع نداشتند. 

وی اضافه کرد: در این زمان که تاریکی جامعه اسلامی را فرا گرفته بود و امیرالمومنین(ع) نیز که در محور ظلم‌ها قرار گرفته بود امکان حضور در میدان را نداشت و مامور به صبر بود، بنابراین زمین و آسمان همه منتظر قیام یک نفر بودند و آن شخص کسی نبود جز حضرت زهرای اطهر(س) و این بانوی گرامی در این برهه تاریخی حساس برای دفاع از حریم ولایت یک تنه قیام کرد. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: این قیام حضرت فاطمه(س) بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای بقای اسلام و برای و برای برافراشته شدن پرچم ولایت امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین بعد از ایشان بود. 

وی با بیان اینکه قیام حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت، مادرِ همه قیام‌ها است، اظهار کرد: در آن زمان حضرت زهرا(س) به تنهایی وارد میدان شد و به تنهایی همه رنج‌ها و سختی‌ها را تحمل کرد و به بشریت آموخت حتی اگر تنهای تنها شدید باز هم نباید حریم ولایت را تنها بگذارید. 

خطیب حرم رضوی ابراز کرد: قیام فاطمی و پیام این بانوی قهرمان نسل به نسل و سینه به سینه به آیندگان منتقل شد و در طول قرن‌ها به برکت این قیام قیام‌ها برپا شد و اوج این قیام‌ها نهضت عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود. 

وی ادامه داد: پرچم قیام فاطمی قرن‌ها بعد توسط فرزند عزیزشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در یک سفر تاریخی مظلومانه و غریبانه به قوم ایرانی رسید و آن حضرت این پرچم را در ذیل حدیث سلسله الذهب به نمایندگان ملت ایران در نیشابور تحویل دادن و آنها نیز امانتداران خوبی برای این امانت بودند و در نهایت این آموزه به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد. 

گفتنی است؛ اجرای برنامه ذکر مصیبت شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) با نوی ذاکران اهل بیت(ع) جعفر ملائکه و محسن محمدی‌پناه از دیگر برنامه‌های شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.