۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر: 946825

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به نمایندگی از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به منظور ابراز تسلیت و همدردی با دولت و مردم کویت به مناسبت درگذشت امیر فقید این کشور راهی کویت شد.

امیرعبداللهیان به کویت رفت

رسانه‌های کویتی  ظهر شنبه ۲۵ آذر ماه از درگذشت «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر فقید این کشور خبر دادند.

امروز یکشنبه نیز مراسم تشییع و تدفین امیر فقید کویت برگزار شد.

در همین راستا حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به نمایندگی از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به منظور ابراز تسلیت و همدردی با دولت و مردم کویت به مناسبت درگذشت امیر فقید این کشور راهی کویت شد.

وزیر امور خارجه در این سفر و در دیدار با مقامات ارشد کویت بر لزوم گسترش روابط دوستانه و برادرانه دوکشور در همه زمینه‌ها  تاکید خواهد کرد.

پس از درگذشت امیر کویت، هیأت وزیران کویت، بعدازظهر شنبه در بیانیه‌ای «مشعل الاحمد الجابر الصباح» را به عنوان جانشین امیر فقید کویت و امیر جدید این کشور تعیین کردند.

مشعل الاحمد الصباح (۸۳ ساله) برادر ناتنی امیر فقید کویت است که تا پیش از این عهده‌دار ولی‌عهدی بود. البته نواف الاحمد جابر الصباح از نوامبر ۲۰۲۰ برخی از اختیارات خود را به او تفویض کرده بود.

در پی درگذشت امیر کویت در این کشور عزای عمومی اعلام و پرچم‌ها به مدت ۴۰ روز نیمه برافراشته شده و ادارات دولتی هم برای سه روز تعطیل شدند.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به کویت بعد از تصدی این سمت است. او نخستین بار در اواخرخرداد ماه و در چارچوب سفر منطقه‌ای به حوزه خلیج فارس سفری چند ساعته به کویت داشت و با نخست‌وزیر و وزیر خارجه تیپ کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.