مدیر اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس شرکت تهیه  و تولید امور معدنی ایران گفت: از مجموع ۷۵۲ معدن خراسان جنوبی، ۳۱۹ معدن راکد است. 

وجود ۳۱۹ معدن راکد در خراسان جنوبی  

به گزارش قدس آنلاین، عباس جرجانی صبح امروز دوشنبه در شورای معادن خراسان جنوبی، بیان داشت: از ۷۵۲ معدن موجود در خراسان جنوبی، ۹۴ واحد معدن فلزیند که از این تعداد، ۶۵ واحد فعال و ۲۹ واحد غیر فعال هستند.

وی با اشاره به وجود ۳۹۳ معدن غیر فلزی در استان، افزود: از این تعداد ،۲۷۰ واحد فعال و ۱۲۳ معدن غیر فعالند و از ۱۷۰ واحد معدنی سنگ تزئینی هم ۱۰۳ واحد فعال و ۶۷ واحد غیر فعال هستند.

به گفته وی از ۹۵ واحد معدنی مصالح ساختمانی خراسان جنوبی هم ۶۶ واحد فعال و ۲۹ واحد غیر فعالند و در مجموع از ۷۵۲ معدن موجود در استان، ۵۰۴ واحد فعال و ۲۴۸ واحد معدنی غیر فعال هستند.

مدیر اجرای طرح احیا معادن کوچک مقیاس شرکت تهیه و تولید امور معدنی ایران با اشاره به اینکه طرح پایش معادن خراسان جنوبی از هفته آینده شروع می شود، خاطر نشان کرد: در سال جاری باید ۱۰۰ معدن خراسان جنوبی تعیین تکلیف و ۴۶ واحد هم احیا شوند که در شش ماهه ابتدای سال جاری ۲۶ معدن استان فعال شده اند و ۳۱۹ معدن راکد در خراسان جنوبی وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند.

به گفته وی هزار و ۴۲۷ محدوده مزایده ای در استان بوده که برای ۵۱۸ مورد آنها مزایده برگزار شده و از نظر برگزاری مزایده برای محدوده های معدنی، خراسان جنوبی با اصفهان در کشور، رکورد دار هستند.

وی تصریح کرد: باید زیرساخت های مورد نیاز معادن خراسان جنوبی به ما اعلام شود تا در راستای اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.