۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 947183

طلای جهانی امروز دوشنبه در حالی افزایش یافت که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار تورم ایالات‌متحده در اواخر این هفته برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو پس از تغییر در هفته گذشته هستند.

طلای جهانی مسیر صعود را در پیش گرفت

به گزارش قدس آنلاین، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار و ۲۹ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۳۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade گفت: بازدهی پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در هفته گذشته در وضعیت نامناسبی قرار دارد و این باعث می‌شود قیمت طلا بیشتر شود.

بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از جولای بود. بازدهی پایین اوراق، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد.

فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و نشان داد که سخت‌گیری تاریخی سیاست پولی طی دو سال گذشته به پایان رسیده است و هزینه‌های استقراض کمتر در سال ۲۰۲۴ در راه است. با این حال، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، از انتظارات فزاینده بازار در مورد کاهش نرخ‌ها عقب نشینی کرد و گفت که در حال حاضر واقعاً در مورد کاهش نرخ‌ها صحبت نمی‌کنیم.

طبق ابزار CME FedWatch، اکنون بازارها با احتمال ۷۰ درصدی کاهش نرخ بهره در ماه مارس قیمت گذاری می‌کنند. معامله‌گران در انتظار انتشار داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده هستند.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳.۸۹ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۴۱.۵۲ دلار و پالادیوم با ۱.۶ درصد کاهش به ۱۱۵۴ دلار و ۹۶ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.