عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: اتکا به درآمدهای مالیاتی با تمرکز بر مبارزه با فرار مالیاتی مودیان بزرگ در بخش های صنعتی و همچنین مشاغل و اصناف موجب خواهد شد که تراز جاری بودجه به سمت کاهش اتکا به درآمدهای نفتی اصلاح شود و می‌توان از درآمدهای نفتی برای سرمایه گذاری های زیربنایی استفاده کرد.

حرکت به سمت کسری تراز عملیاتی حداقلی با تمرکز بر مبارزه با فرار مالیاتی مودیان بزرگ در بخش‌های صنعتی

دکتر جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با اصلاحات ساختاری بودجه از طریق اتکا به درآمدهای پایدار مالیاتی، گفت: در طول سال‌های گذشته تقریبا رشد 60 درصدی در درآمدهای مالیاتی را داشتیم و همین روال اگر طی چند سال آینده هم اتخاذ شود، در نهایت سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه افزایش یافته و می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

وی افزود: اتکا به درآمدهای مالیاتی با تمرکز بر مبارزه با فرار مالیاتی مودیان بزرگ در بخش های صنعتی و همچنین مشاغل و اصناف موجب خواهد شد که تراز جاری بودجه کشور به سمت کاهش اتکا به درآمدهای نفتی اصلاح شود و می‌توان از درآمدهای نفتی برای سرمایه گذاری بلند مدت و زیربنایی استفاده کرد. در سال جاری شاهد کمترین میزان کسری تراز عملیاتی نسبت به کل هزینه های جاری کشور بودیم که قدم مهمی در جهت تحقق بودجه بدون نفت است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم دریافت مالیات از بخش‌های مولد و شفاف اقتصاد، گفت: کاری که دولت در طول چند سال گذشته با تصمیم مجلس انجام داده، این است که مالیات بر سود شرکت‌ها را از 25 درصد به 18 درصد کاهش داد و معافیت های مالیاتی که برای افراد در نظر می گیرد، جهت گیری درست دولت را نشان می دهد که تشویق می‌کند فعالیت ها شفاف شود.

قادری نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر پایه های جدید مالیاتی که تعریف شده و جلوگیری از فرارهای مالیاتی، همه کمک می کند در عین حال که درآمدهای مالیاتی بیشتری را وصول می‌کنیم، ولی فشار روی اقشار کم درآمد جامعه وارد نشود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در رابطه با شناسایی بخش‌های زیرزمینی و غیر شفاف در جهت جلوگیری از فرارهای مالیاتی، گفت: دولت قبلی اعلام کرده بود که بنا ندارد به حساب های افراد سرکشی کند در صورتی که این دولت بنا را بر شفافیت گذاشت و درآمدهای همه اشخاص حقیقی و حقوقی باید شفاف شود و بر اساس آن مالیات اخذ شود و اگر درآمدی ندارند لزومی ندارد مالیاتی پرداخت کنند.

قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: سامانه های فروشگاهی کمک می کند درآمد واحدهای صنفی به صورت شفاف مشخص شود و اگر استحقاق داشتند مالیات را پرداخت کنند و به نظر من این جهت گیری های درستی است که توسط دول فعلی دنبال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.