سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مورد نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی و چین گفت: ما همواره در کنار کشورهای مسلمان بوده و معتقد هستیم که سرنوشت خاورمیانه باید در دستان مردم این منطقه باشد.

چین: سرنوشت خاورمیانه باید در دستان مردم این منطقه باشد

به گزارش قدس آنلاین، «وانگ ونبین» سخنگوی این وزارت امور خارجه اظهار داشت: پکن مایل به ایفای نقش سازنده و حمایت از عربستان سعودی و ایران در جهت بهبود روابط دوجانبه است.

«وانگ ایی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با نمایندگان تهران و ریاض خواستار پای‌بندی به طرح راهبردی آشتی، توسعه روابط دو جانبه و عدم‌دخالت کشورهای خارجی در خاورمیانه شد.

وی افزود: پکن همیشه در کنار کشورهای عربی و مسلمان بوده و از احیای حقوق مشروع مردم فلسطین حمایت کرده است.

وانگ ونبین با اشاره به اینکه سرنوشت خاورمیانه باید در دستان مردم این منطقه باشد، افزود: چین از کشورهای خاورمیانه در جهت «تلاش در مسیر توسعه ملی»، «حل مشکلات امنیتی از طریق گفت‌وگو» و ایفای نقش مثبت در راستای گسترش صلح و ثبات در این منطقه، حمایت می‌کند.

«وانگ ایی» وزیر امور خارجه چین روز جمعه با «علی باقری کنی» معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «ولید الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان سعودی در پکن دیدار و گفت و گو کرد.

، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ایی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست روز هجدهم اسفندماه ۱۴۰۱ در پکن توافق کردند تا تهران و ریاض بعد از هفت سال بار دیگر با میانجی‌گری چین روابط دیپلماتیک خود را از سر گیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.