معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه خبر داد.

تجهیز ۱۰ میلیارد تومانی خوابگاه‌های علوم پزشکی اهواز

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی بیژن‌زاده با اشاره به ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه، اظهار کرد: در حال حاضر۱۶ خوابگاه  دانشجویی فعال در دانشگاه وجود دارد؛ آخرین خوابگاه ساخته‌شده، ۱۳ ساله است و پیگیری برای ساخت خوابگاه جدید در حال انجام است.

وی ادامه داد: سالانه بازسازی  و تعمیرات مجتمع‌های خوابگاهی انجام می‌شود که امسال نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان برای تعمیرات هزینه شده است. سیستم گرمایشی در خوابگاه‌های مجتمعی، متمرکز است و یک‌ و نیم‌ میلیارد تومان برای بازسازی تجهیزات گرمایشی هزینه شد اما در دیگر خوابگاه‌های غیر مجتمعی، با توجه به خطرناک بودن و احتمال آتش‌سوزی، تجهیزات سرمایشی را به شوفاژ تبدیل کرده‌ایم.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وجود حشرات و جانوران موذی در فضای خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: وجود عقرب در خوابگاه بوستان، به دلیل شرایط فیزیکی و محیطی است؛ بنابراین در کنار انجام سمپاشی، نیاز است که به حفاظت فیزیکی و بسته شدن درها نیز توجه شود.

بیژن‌زاده در خصوص وضعیت سلف‌ و کیفیت غذای دانشگاه نیز عنوان کرد: پخت غذا به صورت صنعتی انجام و روزانه ۸ تا ۹ هزار پرس غذا با رعایت بهداشت آماده می‌شود و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. چهار کارشناس تغذیه برای نظارت بر پروسه طبخ غذا در سلف در حال فعالیت هستند و کیفیت و کمیت غذا مدام بررسی و در تک تک موارد، با پیمانکاران برخورد می‌شود.

وی درباره بودجه‌های فرهنگی دانشگاه نیز گفت: در مجموعه‌ای فرهنگی دانشجویی، در کنار کار فرهنگی هزینه متعددی در حوزه دانشجویی وجود دارد؛ برای هر وعده غذایی بیش از ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان نیاز است و ماهانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه تغذیه است. در کنار آن خوابگاه‌ها نیز وجود دارند.

بیژن زاده در خصوص پوشش دانشجویان بین‌الملل عنوان کرد: در قوانین پوشش، آیین‌نامه برای همه دانشجویان چه خارجی و چه ایرانی یکسان است. پوشش در دانشگاه‌های ما ملی است؛ البته پیگیری در حال انجام است و امیدواریم شاهد اجرای آن باشیم. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.