به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه پرداخت تسهیلات به پنج طرح صنعتی کرمانشاه از محل تسهیلات سفر رئیس جمهور به استان نهایی شده است.

برخورداری ۵ واحد صنعتی کرمانشاه از تسهیلات ویژه

به گزارش قدس آنلاین، محسن دارابی با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور برای بخش صنعت و معدن کرمانشاه از محل بانک توسعه تعاون بود که این بانک اعلام کرده بود امکان تامین مالی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان را برای طرح‌ها ندارد، گفت: در جریان سفر چندی قبل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمانشاه موضوع را مطرح کردیم و در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد این ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت کامل به کرمانشاه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه اخیرا در نشستی که با حضور استاندار، مدیرعامل بانک توسعه تعاون و تعدادی از نمایندگان کرمانشاه برگزار شد با تامین مالی پنج طرح مهم کرمانشاه از محل این تسهیلات موافقت شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین این طرح ها ذوب آهن شهدای کرمانشاه واقع در شهرستان صحنه است که مقرر شد ۱۳۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد.

مدیرکل صمت کرمانشاه پیشرفت فیزیکی کنونی این طرح را ۸۵ تا ۹۰ درصد اعلام کرد که در صورت تامین اعتبار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و افزود: این طرح به دلیل عدم تامین مالی تقریبا متوقف شده بود.

دارابی با بیان اینکه مقرر شد به پروژه "زرین فولاد" با ظرفیت تولید ۸۵ هزار تن محصولات فولادی نیز ۸۵ میلیارد تومان اختصاص یابد، اضافه کرد: این طرح نیز ۴۵ درصد پیشرفت دارد و با حل مشکل تامین اعتبار آن امیدواریم اواخر سال ۱۴۰۳ افتتاح شود.

دارابی با اشاره به تامین سرمایه در گردش سه طرح تولیدی دیگر از محل این تسهیلات، گفت: یکی از طرح‌هایی که مقرر شد سرمایه در گردش مورد نیاز آن به مبلغ ۱۷ میلایرد تومان تامین شود، شرکت "داداش پلاست" از صنایع پلیمری می‌باشد که اکنون فعال است، اما نیازمند سرمایه در گردش می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که قرار است ۵۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش آن اختصاص یابد، طرح تولید فرآورده‌های سوختی واقع در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب است که در زمینه تولید هیدروکربن‌های سبک و سنگین فعالیت دارد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه همچنین از موافقت برای تامین سرمایه در گردش ۹۷ میلیارد تومانی برای پروژه "قند امین" که در زمینه تولید انواع قند کله و شکسته فعالیت دارد نیز خبر داد و گفت: این واحد هم اکنون به دلیل کمبود سرمایه در گردش با ۱۵ تا ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کرد.

وی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان از مجموع تسهیلات مصوب بانک توسعه تعاون نیز از قبل پرداخت شده بود، افزود: با تعیین تکلیف این طرح‌ها بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از مجموع این تسهیلات مصوب شده و برای مابقی این تسهیلات نیز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه یعنی بیشتر از سهمیه‌ای که داریم، طرح برای معرفی به بانک‌ها وجود دارد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه مجموع تسهیلات سفر رئیس جمهور برای بخش صنعت و معدن کرمانشاه را ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که تا کنون چهار هزار میلیارد تومان آن مصوب، انعقاد قرارداد و پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.