رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی گفت: تعداد اقلامی که به عنوان ماده موثره دارویی تولید می‌کردیم از حدود ۴۳۰ قلم در ۲ سال اخیر به ۵۲۱ قلم رسیده است.

اقلام تولیدی مواد مؤثره دارویی کشور افزایش یافت

فرامرز اختراعی؛ رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی گفت:  تعداد اقلامی که به عنوان ماده موثره دارویی تولید می‌کردیم از حدود ۴۳۰ قلم در۲ سال اخیر به ۵۲۱ قلم رسیده اند. از جهت فنی نیز به مراحل خوبی رسیده ایم و در حال حاضر ۴ قلم را از مراحل پایه که تولیدات پتروشیمی است شروع به تولید می‌کنیم که ارزش افزوده خوبی دارد. امیدوار هستیم که به عنوان یک شرکت و کشور مرجع برای تولیدات گران قیمت شیمیایی مطرح شویم و بتوانیم جایگاه واقعی کشورمان را پیدا کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به این که اخیرا همکاری خوبی با مسئولان پتروشیمی داشته ایم و بخش پایین دستی پتروشیمی همکاری مستمری با ما دارند؛ امیدواریم از این امکانات به سرعت استفاده کنیم و به زودی شاهد واحدهای جدیدی باشیم. الان مشکلی با پتروشیمی نداریم و فقط وعده‌ای از سوی وزارت صمت داریم تا صنایع دارویی نیز جزء کالاهای استراتژیک منظور شوند تا به جای این که از طریق بورس مواد پایه را تهیه کنیم که مقداری گرانتر باشد و در اولویت نباشیم، از همان سهمیه‌های پتروشیمی برای ما نیز قائل باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.