مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ با مشکل کمی و کیفی آب مواجه خواهند شد.

۴۰ شهرستان خراسان رضوی در سال آینده با مشکل کمی و کیفی آب مواجه خواهند شد

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی با اشاره به کاهش بارش‌ها و ادامه پدیده خشکسالی اظهار کرد: ۴۰ شهر استان در سال ۱۴۰۳ با مشکل کمی و کیفی آب مواجه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی این شهرها را به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد تفکیک کرد و افزود: ۱۸ شهر در وضعیت قرمز، ۱۲ شهر نارنجی و ۱۰ شهر در شرایط زرد قرار دارند.

وی شهرهای قرمز را گلبهار، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، طرقبه، شاندیز، گناباد، تربت جام، ریواده، بردسکن، صالح آباد، مشکان، روشناوند، الماجق، بیدخت، گلمکان، چناران و باخرز اعلام کرد و گفت: شهرهای فریمان، قوچان، کلات، سمیع آباد، گرماب، تایباد، مشهدریزه، سیدآباد، جنگل، ریوش، جغتای، و فیروزه در وضعیت نارنجی هستند.

امامی از بجستان، احمدآباد، خلیل آباد، خواف، سده، رشتخوار، اسحق آباد، همت آباد، نصرآباد و دورود به عنوان شهر زرد نام برد و افزود: در مجموع یک میلیون و ۷۵۵ هزار نفر از جمعیت استان با تنش آب شرب مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مصرف آب در شهرهای قرمز بیش از تولید و در شهرهای نارنجی این میزان با هم برابر است.

وی مشکل آب شهرهای زرد را کیفی دانست که از طریق ساخت جایگاه‌های برداشت، حفر چاه‌های جدید و استفاده از چاه‌های بخش خصوصی اقدام به تأمین آب شرب مشترکان می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.