سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هر بلایی بر سر مملکت اسلامی آمده، به خاطر نزاع‌های درونی بوده است، تصریح کرد: اطاعت از ولی و پرهیز از اختلاف و نزاع مهمترین عنصر تجلی پرتو نور پرفروغ ولایت و اشراب جامعه از برکات آن است.

پرهیز از نزاع امت، تجلی نور ولایت در جامعه است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته، ۲۷ آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) وصیت می‌کنند تا تشییع در شب صورت گیرد و احدی مطلع نشود، اظهار کرد: اینکه دختر پیامبر اعظم(ص) چرا اصرار کردند تشییع و تدفینشان در نیمه‌شب انجام شود و امت اسلام در آن شرکت نکنند، جای تأمل دارد.

وی ادامه داد: آزردگی خاطر حضرت زهرای مرضیه(س) را به حدی رسانده بود که امت را از تشییع و تدفین تنها دختر پیامبر اعظم(ص) محروم کرده است؛ حضرت زهرای مرضیه(س)، امیرالمؤمنین علی(ع) را به جان پیامبر(ص) قسم می‌دهند که احدی از قبر ایشان مطلع نشوند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: طبق روایات در می‌یابیم هر کسی بدون اذن وارد خانه زهرای مرضیه(س) شود و به درب خانه دختر پیامبر(ص) هتک حرمت کند، در واقع حجت الهی را هتک حرمت کرده است.

مؤمنی به دلایل هتک حرمت زهرای مرضیه(س) بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: بعد از رحلت رسول‌الله(ص)، زهرای مرضیه(س) شبانه‌روز به منازل انصار مراجعه می‌کردند؛ آنها شب وعده یاری می‌دادند و روز بدعهدی می‌کردند و همه چیز را به فراموشی می‌سپردند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در روزهای پایانی عمر شریف پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) ظلم و جور رنگ جدیدی به خود دید، اظهار کرد: ظلم و جوری که در روزهای پایانی عمر مبارک پیامبر(ص)، برافراشته شد، در جریان عاشورا به اوج خود رسید.

وی عدول از طریق حق و خارج شدن از راه راست را جور دانست و گفت: به نص کلام خاتم‌الانبیا(ص) در خطبه غدیر، صراط مستقیم پیامبر(ص) و بعد از ایشان امیرالمؤمنین و اولاد ایشان هستند؛ لذا اگر کسی از اهل بیت(ع) فاصله بگیرد، از صراط مستقیم منحرف شده است.

مؤمنی با بیان اینکه نخستین ظلم بزرگ در تاریخ اسلام در کنار بستر پیامبر و زمانی که رسول‌الله(ص) درخواست قلم و مرکب کردند، شکل گرفت، یادآور شد: این گروه مانع شدند تا وصیت پیامبر(ص) توسط حضرت مکتوب شود و در کنار ایجاد مانع برای مکتوب شدن وصیتنامه، طرح عبور از ولی را با «حَسْبُنَا کِتَابُ الله» مطرح کردند.

وی با بیان اینکه عده‌ای دیگر نیز در مخالفت با این گروه رویه نزاع در محضر پیامبر(ص) را در پیش گرفتند، و در محضر ولی با گروه دیگر به نزاع پرداختند، اظهار کرد: خاتم‌الانبیا محمد مصطفی(ص) بعد از مشاهده این نزاع‌ها هر دو گروه را از محضر خود دور کردند؛ این رویکرد اشتباه دو گروه، زمینه‌ساز تمام ظلم‌های تاریخ اهل بیت(ع) شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هر بلایی بر سر مملکت اسلامی آمده، به خاطر نزاع‌های درونی بوده است، تصریح کرد: اطاعت از ولی و پرهیز از اختلاف و نزاع مهمترین عنصر تجلی پرتو نور پرفروغ ولایت و اشراب جامعه از برکات آن است.

مؤمنی با بیان اینکه در نزاع‌ها همواره منافقان پیروز میدان می‌شوند و تمام گناهان به پای نیروهای اسلام نوشته می‌شود، اظهار کرد: سردمداران ظلم و جور در روزهای پایانی عمر شریف پیامبر اعظم(ص) چهره از نقاب باز کرده بودند و حضرت زهرای مرضیه(س) نیز از سران امت اسلام که عهد خدا و رسول‌الله(ص) را نقض و ظلم کردند، اعلام انزجار کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.