یک مقام ارشد جمهوری آذربایجان گفت که باکو خواستار برقراری صلحی پایدار در منطقه است و هیچ کشوری نباید در این فرآیند دخالت داشته باشد.

آذربایجان: هیچ کشوری نباید در فرایند صلح با ارمنستان دخالت داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین یک مقام ارشد آذربایجان روز سه‌شنبه اظهار داشت کشورش هیچ مانع جدی برای تضمین یک معاهده صلح پایدار با ارمنستان نمی‌بیند و معتقد است که مساله تعیین مرزهای آنها می‌تواند به طور جداگانه حل شود.

حکمت حاجی اف، مشاور ارشد سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان طی یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن گفت: جنگ ۳۵ ساله به پایان رسیده است و استراتژی آذربایجان رسیدن به صلح است که نیاز به مشارکت دوطرفه دارد.

وی تاکید کرد: پیمان صلح، علم موشکی نیست. برای آذربایجان دیگر مانعی بر سر راه رسیدن به یک صلح پایدار وجود ندارد.

آذربایجان و ارمنستان در ۳۰ سال گذشته بر سر مالکیت منطقه کوهستانی قره باغ اختلافات عمیقی داشتند ولی اوایل این ماه طی تبادل اسرا بیانیه مشترکی مبنی بر عادی‌سازی روابط صادر کردند.

آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه همگی برای چندین دهه تلاش کرده اند که میان دو طرف میانجیگری کنند، اما حاجی اف بر اهمیت گفت‌وگوهای مستقیم مقامات دو کشور تاکید و آن را تنها عامل برقراری صلح ارزیابی کرد.

از زمان بازپس گیری قره باغ، آذربایجان به طور فزاینده ای نسبت به دخالت خارجی هشدار داده است. علی اف بارها آمریکا را به جانبداری از ارمنستان متهم کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.