رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف گفت: ۵ نفر شکارچی پرنده کمیاب هوبره در خواف دستگیر و به قانون سپرده شدند.

بازداشت شکارچیان پرنده در حال انقراض هوبره در خواف

به گزارش قدس خراسان، سعید شفیعیان اظهار کرد: در پی گزارش‌ مردمی مبنی بر حضور شکارچیان پرنده در معرض خطر انقراض هوبره در عرصه‌های طبیعی شهرستان خواف، ماموران حفاظت محیط‌زیست در عملیاتی با استعداد دو گروه موتوری و یک گروه خودرویی به منطقه عزیمت و پس از ردزنی ۵ نفر شکارچی را در دامگاه‌هایی که ایجاد کرده بودند دستگیر و به مرجع قضایی معرفی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف گفت: از ناحیه متخلفین دو دستگاه موتورسیکلت، ۱۵ عدد تله مخصوص صید هوبره کشف و ضبط شد.

وی افزود: متاسفانه در یکی از دامگاه‌های ایجاد شده لاشه یک قطعه هوبره که در دام مانده و تلف شده بود نیز مشاهده و مستندسازی شد.

شفیعیان گفت: برابر ماده ۱۳ قانون شکار و صید شکار و شروع به شکار گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض چون هوبره مجازات‌های سنگینی دارد. در حال حاضر به دستور مقام قضایی متخلفین روانه بازداشتگاه شده و وسایل نقلیه آن‌ها توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف افزود: با توجه به این که از بین رفتن پوشش گیاهی و تخریب زیستگاه‌ نیز یکی از تبعات تله گذاری‌ها برای این پرنده است جهت شکایت موازی اداره منابع‌طبیعی شهرستان از متخلفین در این‌خصوص هماهنگی‌ خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.