با حضور سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، آب اندازی و بهره‌برداری آزمایشی از خط انتقال آب از سد تبارک به تصفیه‌خانه شهر قوچان آغاز شد.

آب اندازی و بهره‌برداری آزمایشی از خط انتقال آب سد تبارک به شهر قوچان آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، علی محمد سیفی در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از روند عملیات اجرایی طرح گفت: با توجه به اهداف احداث سد مخزنی تبارک در تأمین نیاز آب شرب و بهداشت شهر قوچان و رهاسازی حجم آب تنظیمی بخش شرب در حوضه میانی در سنوات قبل شاهد بروز مشکلات کمی و کیفی بودیم.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکلات کمی و کیفی، طرح " خط انتقال آب از سد مخزنی تبارک به شهر قوچان" با هدف تأمین ۵ میلیون مترمکعب آب شرب و بهداشت مردم قوچان، مطالعه و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

وی افزود: این طرح شامل، کانال بتنی هوادهی به طول ۵۰۰ متر و خط انتقال آب با لوله‌های فولادی و فایبرگلاس در اقطار ۶۰۰-۵۰۰ میلیمتر به طول ۲۳ کیلومتر و حوضچه هوادهی ورودی به تصفیه‌خانه با گنجایش ۵۰۰ مترمکعب با دبی ۲۳۸ لیتر بر ثانیه اجرا شده است.

سیفی اعتبار هزینه شده در این طرح تا پایان آبانماه سال جاری را ۱۳۶۸ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای تکمیل عملیات اجرایی، ۴۵۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این طرح به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم، در صورت تخصیص اعتبار لازم، می‌توان نسبت به برنامه‌ریزی افتتاح طرح در دهه مبارک فجر اقدام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.