میخائیل میشوستین نخست‌وزیر روسیه در بیست و هشتمین نشست عادی سران دولت‌های روسیه و چین که در پکن برگزار شد، گفت: تقویت روابط بین مسکو و پکن منافع هر ۲ کشور را تامین می‌کند.

مسکو: تقویت روابط بین روسیه و چین منافع هر دو کشور را تامین می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، میشوستین که به چین سفر کرده است در دیدار با نخست وزیر این کشور با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در سال جاری ۲ بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند، تاکید کرد: همان‌طور که در آخرین دیدار روسای جمهور ۲ کشور نیز مطرح شده بود، روابط مسکو و پکن در نقطه اوج تاریخ خود قرار دارد و تقویت هر چه بیشتر این روابط منافع بلندمدت هر دو کشور را تامین می‌کند.

نخست‌وزیر روسیه با تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌ها میان دو کشور افزود: تقویت روابط مسکو و پکن تحت هدایت استراتژیک سران دو کشور انجام می‌شود.

میشوستین خطاب به لی کیانگ نخست‌وزیر چین خاطرنشان کرد: از سفر مجدد خود به پکن و ملاقات حضوری با شما صمیمانه خوشحال هستم زیرا پس از محدودیت‌هایی که شیوع ویروس کرونا در ملاقات‌های حضوری ایجاد کرده بود، ما می‌توانیم تقویت هر چه بیشتر روابط دو کشور را در ملاقات‌های چهره به چهره با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.