حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: بالاترین درس اهل بیت(ع) این است که با خداوند قرارداد بندید زیرا معامله با خدا مطمئن است. بهترین قرارداد با خداوند این است که اگر خدا را یاری کنید شما را یاری می کند.

با خداوند قرارداد بندید زیرا معامله با خدا مطمئن است

حجت الاسلام مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع مافی به سخنرانی پرداخته و گفت: بالاترین درس اهل بیت(ع) این است که با خداوند قرارداد بندید زیرا معامله با مردم مشکوک؛ اما معامله با خدا مطمئن است.

وی افزود: برخی فقط هنگام خطر یا نیاز با خداوند قرارداد می بندند اما وقتی نیاز یا خطر آنها برطرف شد به قرارداد خود وفا نمی کنند یا تلاش می کنند خداوند را فریب دهند. بهترین قرارداد با خداوند این است که اگر خدا را یاری کنید شما را یاری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه خداوند خالق هستی به انسان ارزش داده که با او قرارداد ببندد اگر قدر آن را بداند به فوز رسیده اگر نه خسارت دیده است، عنوان کرد: در قرارداد با خداوند او را نصرت بیانی کنید. در این مسیر با هرکس با استدلال صحبت کنید و بهترین استدلال ها آیات قرآن است. به عنوان مثال به کودکان بگویید اگر نماز بخوانی ثواب دارد شاید قابل فهم نباشد اما اگر بگویید که نماز برای تو مفید است بهتر متوجه شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در نصرت بیانی و تبلیغ زبانی از استدلال های تجربی و گاهی به همراه مثال استفاده کنید در عین حال استدلال های شما کاربردی باشد. به عنوان مثال درباره سن تکلیف فرزندان این  استدلال را برای آنها داشته باشیم که سن تکلیف یعنی شما بزرگ شدید زیرا همه بچه ها دوست دارند که ما آنها را بزرگ ببینیم.

وی بیان کرد: اساس توضیح تبلیغ بیانی از مساله به سن تکلیف رسیدن کودکان این است که خداوند از امروز با تو قرارداد می بندد که تو برای خدا کار کن خداوند هم برای تو کار می کند، با این شیوه بیان است که فرزندان از رسیدن به سن تکلیف لذت می برند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در خصوص تبلیغ زبانی درباره ولایت، اظهار کرد: به فرزندان خود آموزش دهیم که هر تیم ورزشی یا هنری به مربی و کارگردان نیاز دارد که آنها را روبه جلو حرکت دهد. در زندگی دنیا هم برای اینکه سعادتمند و درست زندگی کنیم باید مربی الهی داشته باشیم که این هم با انتخاب خداوند انجام می شود و آن امام معصوم(ع) است.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.