وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: از نظر ما همه خبرنگاران، گزارشگران، تصویربرداران و عکاسان، معاونین و دبیران مشمول عنوان خبرنگاری و مزایای آن هستند و اگر تأمین اجتماعی در این زمینه ممانعتی ایجاد می‌کند وظیفه ماست که آنرا پیگیری و حل کنیم.

واژه «خبرنگار» در قانون به معنای عام است؛ اگر در این زمینه ممانعتی ایجاد شود وظیفه ماست که آن‌را حل کنیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه به زودی در یک نشست خبری جزئیات دقیق را از مجموعه جشنواره های پیش روی فجر و سایر رودیدادهای فرهنگی و هنری ارائه خواهد کرد: اظهار داشت: جشنواره سینما حقیقت آغاز شده است و جشنواره فیم فجر در بخش بین الملل مراحل ثبت نام را آغاز کرده و بیش از ۶۲۱ فیلم از ۸۷ کشور ثبت نام کرده اند. وی افزود: در حوزه آثار تجسمی و جشنواره هنرهای تجسمی، ده هزار و هفتاد و شش اثر ثبت شده است که الحمدالله اعداد بسیار خوبی است.

وزیر  ارشاد اسلامی همچنین از برکزاری مجدد جشنواره مطبوعات و رسانه های کشور  بعد از چندین سال وقفه، در ایام پیش رو و بعد از دهه فجر و قبل از انتخابات خبر داد و اضافه کرد،  این مطالبه شما خبرنگاران عزیز بود، بنده هم وعده داده بودم که نمایشگاه را برگزار کنیم از این رو هماهنگی های آن صورت گرفت و نمایشگاه بزرگ مطبوعات، رسانه ها و خبرگزاری ها با قوت برگزار خواهد شد.

اسماعیلی همچنین به  مراسم ویژه ای در محوطه‌ای تئاتر شهر  در روز شنبه اشاره کرد و گفت: مطالبه بیش از سی و چند ساله اصحاب و هنرمندان تئاتر برآورده شده است و ما یک حریمی را در مجموعه تئاتر شهر برای بهره مندی بیشتر هنرمندان ایجاد خواهیم کرد و در همین جا از خبرنگاران هم دعوت می کنم در این مراسم حضور یابند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یک باز طراحی در آنجا نیز صورت گرفته و یک اجرای سرباز هم نیز از سوی همکاران ما در مجموعه شهری انجام می شود که روی هم رفته اتفاقات مبارک برای حوزه هنر کشور است و باعث اقدامات مبارک هنری و فرهنگی خواهد شد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آماری از فروش فیلم های سینمایی دارد و استقبال مردمی از سینما به چه اندازه رشد کرده است؟، افزود: حوزه سینما یک سال بی نظیر را تجربه می کند. پیش بینی همکاران من در سازمان سینمایی این است، فروش بلیط به بیش از ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید و تا ۳۳ میلیون پیش بینی می شود. در بهترین سالها ۲۶، ۲۷ میلیون نفر بوده است!

پیش‌بینی در آمد حاصل هزار میلیاردی از فروش فیلم‌ها 

وزیر ارشاد گفت: در مورد فروش فیلم ها نیز پیش بینی می شود که به بیش از هزار میلیارد برسد.همکارانمان در چند روز آینده جشنی را برای تقدیر از استقبال گسترده مردم از سینمای کشور  برگزار می کنند، ضمن آنکه آثار طنز و دینی هم با استقبال مواجه شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه سینما، بنای ما این است که تا نوروز تعداد سینماهای کشور به عدد ۹۰۰ برسد. عمده سینماها هم به فناوری های نوین مجهز هستند و در کنار آن سالن های بزرگ و پرسالن توسط بخش خصوصی و همکاران ما در سازمان تبلیغات افتتاح شده است.

اسماعیلی درباره اکران فیلم پالایشگاه هم گفت: سال گذشته بود که با همکاری وزارت نفت این کار انجام شد و در روزی که پیکر شهید محمد جواد تندگویان به کشور برگشت ما نمایش عمومی فیلم پالایشگاه را آغاز میکنیم که یکی از مقاطع مهم دفاع مقدس و نقش آفرینی این شهید بزرگوار در ضنعت نفت را در حرکت مجاهدانه به تصویر می کشد؛ ان شاءالله مردم از این فیلم استقبال کنند که با همکاری و پشتیبانی وزارت نفت و توسط بنیاد سینمایی فارابی هم تولید شده است.

سند ملی موسیقی مبنای تحول در هنر ایرانی

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره ویژگی های سند ملی موشسیقی که امروز در شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید،  با اشاره به اینکه ما بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب هنوز هیچ سند  بالادستی در حوزه مهمی مثل موسیقی نداشتیم، گفت: مصرف موسیقی در کشور بیشترین میزان را در بین همه بخشهایه نری داردو  عدد های ما بسیار بالا است.

وی افزود: ممکن است عده‌ای خرده بگیرند که تدوین این سند چه صضرورتی داشته، اما سوال من این است که هنری که بالاترین میزان استقبال در کشور را دارد باید تنظیم شود یا نه؟.

وی خاطرنشان کرد: مبانی فقهی «سند موسیقی» مبتنی بر آرای فقهی رهبر انقلاب و امام و مراجع تقلید تنظیم شده است و یک گروه حوزوی بسیار قوی با ما همکاری کردند. خانه موسیقی در تنظیم این سند کمک کردند. و باید از خوانندگان و آهنگ سازان جوان کشور برای مشارکت در این کار تقدیر کرد ودر نهایت به پیشنهاد وزارت فرهنگ، این سند در شورای هنر تصویب شد و دیروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید.

وی با بیان اینکه با ابلاغ این سند از سوی رئیس جمهور، شورای ملی موسیقی تشکیل می‌شود، گفت: یک سند نگاشت نهایی برای این مصوبه تدوین شده و مسئولیت این شورا با معاون وزیر فرهنگ و با حضور نهادهایی است که در حوز موسیقی مسئول هستند انشا الله ارتقای کمی و کیفی متناسب با آرمانهای انقلاب و جامعه اصیل ایرانی اتفاق خواهد افتاد .

مصادیق خبرنگاری روشن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره نبود مصادیق حرفه خبرنگاری و قید نشدن آن در قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و مشکلات ناشی از آن برای فعالان این حرفه نیز تأکید کرد: واژه خبرنگار در قانون مذکور به معنای عام است و اگر  تأمین اجتماعی در این زمینه ممانعتی ایجاد می‌کند وظیفه ما است که آنرا پیگیری و حل کنیم.

اسماعلی افزود: از نظر ما همه خبرنگاران، گزارشگران، تصویر برداران و عکاسان، معاونین و دبیران مشمول عنوان خبرنگاری و مزایای آن هستند و معاونت مطبوعاتی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.