دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز این شورا گفت: جدایی حوزه و دانشگاه و ایجاد بدبینی بین این دو نهاد علمی کشور، از اهدافی بوده که همواره از سوی بدخواهان ایران اسلامی دنبال شده است.

آیت‌الله جنتی: ایجاد بدبینی بین حوزه و دانشگاه، خواست بدخواهان ایران اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲) این شورا ضمن گرامیداشت روز «وحدت حوزه و دانشگاه» مصادف با ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح، اظهار کرد: جدایی حوزه و دانشگاه و ایجاد بدبینی بین این دو نهاد علمی کشور، از اهدافی بوده که همواره از سوی بدخواهان ایران اسلامی دنبال شده است زیرا می‌دانستند اگر این دو نهاد در کنار همدیگر قرار بگیرند، پیشرفت کشور سریع‌تر محقق خواهد شد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه درخصوص شهید مفتح که توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید، گفت: وی، استاد برجسته حوزه بود. با تحصیل و تدریس در دانشگاه، از نزدیک با مشکلات و مسایل و نیازهای قشر دانشجو و روشنفکر آشنا شد. آیت‌الله مفتح راه برطرف‌کردن مشکلات را در اجرایی‌کردن اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه و نزدیکی بین این دو قشر دانست و توان خود را برای این مهم به کار گرفت.

آیت‌الله جنتی گفت: دکتر مفتح با درک صحیح از واقعیت‌های جامعه و شناخت مقتضیات زمان، سعی در زنده‌کردن فرهنگ اسلامی در محیط دانشگاه داشت؛ وی افشای فرهنگ استعماری در کلاس‌های درس، جلسات مخفی و علنی و سخنرانی‌های ارشادی را در دستور کارش قرار داد و کوشید تا حقانیت و اصالت فرهنگ اسلامی را به جوانان ثابت کند.

وی گفت: مشکلات حاکم بر دنیای مدرن نشان داده که اگر علم در خدمت ارزش‌های الهی نباشد، به هیچ وجه نمی‌تواند ضامن سعادت و خوشبختی بشر باشد. بسیاری از مشکلاتی که انسان امروز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، حاصل علمی است که تنها منافع مادی را در نظر گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.