یک روزنامه ژاپنی گزارش داد که دولت توکیو با تسهیل قوانین صادرات تسلیحات، به‌دنبال صدور موشک‌های پاتریوت تولید داخل به ایالات متحده آمریکا است.

ژاپن برنامه ارسال موشک‌های پاتریوت به آمریکا را نهایی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه آساهی امروز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت در حال انجام تمهیدات نهایی برای صادرات موشک‌های پاتریوت تولید داخلی به آمریکاست که اولین صادرات داخلی تسلیحات پس از کاهش محدودیت‌ها خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، درحالیکه شورای امنیت ملی ژاپن به زودی تصمیم نهایی را در این مورد خواهد گرفت، این اولین صادرات تجهیزات دفاعی ذیل سیاست جدیدی است که به شدت محدودیت‌های صادرات سلاح را تسهیل می‌کند.

سه اصل انتقال فناوری و تجهیزات دفاعی و دستورالعمل‌های اجرای اصول در روز ۲۲ دسامبر (اول دی) بازبینی خواهد شد. این سه اصل که در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم مقرر شد، فروش تسلیحات به کشورهای بلوک کمونیست، کشورهای تحت تحریم‌های تسلیحاتی و کشورهای درگیری مناقشه‌های بین‌المللی را ممنوع کند.

موشک‌های هدایت شونده زمین به هوا پاتریوت تحت لیسانس یک شرکت آمریکایی در ژاپن تولید می‌شود. اما دستورالعمل‌های فعلی به ژاپن اجازه می‌دهد که فقط قطعات را تحت لیسانس صادر کند.

هر چند، تغییرات در قانون به ژاپن اجازه خواهد داد تا تمام تجهیزات دفاعی از جمله کالای تمام شده را صادر کند و صادرات موشک‌های پاتریوت را امکان پذیر می‌سازد.

ایالات متحده موشک‌های پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار داده است، اوکراینی که پس از شروع جنگ با روسیه نیاز مبرم به سامانه‌های دفاع هوایی پیدا کرد.

حتی اگر موشک‌های پاتریوت ژاپنی به اوکراین صادر نشود، این محموله می‌تواند به طور غیرمستقیم منجر به پر کردن انبارهای ایالات متحده شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.