تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برای ترویج اقامه نماز در ادارات باید خود مدیران در نماز جماعت شرکت داشته باشند، گفت: اگر می‌خواهیم دیگران را امر به کاری کنیم اول باید خودمان اهل آن کار باشیم.

گلایه آیت‌الله سعیدی از عدم حضور مدیران ادارات در نماز جماعت

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمد سعیدی در هشتمین نشست استانی نماز که ظهر امروز در ساختمان شهرداری قم برگزار شد، با تأکید بر دقت بیشتر روی پیام‌های مقام معظم رهبری به ستاد اقامه نماز، اظهار کرد: باید مطالبی که در پیام‌های ایشان درباره نماز است موضوع‌بندی شود و سرلوحه فعالیت‌ها در رابطه با نماز قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه برای ترویج اقامه نماز در ادارات باید خود مدیران در نماز جماعت شرکت داشته باشند، گفت: خداوند در قرآن وقتی می‌خواهد مؤمنین را به صلوات فرستادن ترغیب کند می‌فرماید «خداوند و ملائکه بر پیامبر صلوات می‌فرستند؛ ای مؤمنین شما هم بر پیامبر صلوات بفرستید» یعنی اگر می‌خواهیم دیگران را امر به کاری کنیم اول باید خودمان اهل آن کار باشیم.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید برخی می‌خواهند به‌خاطر کاری که نکرده‌اند از آنها تقدیر شود، افزود: خداوند دوست دارد که ما نماز را علنی و به جماعت بخوانیم و این کار به‌قدری مهم است که امام حسین (ع) در روز عاشورا که خطر جدی ایشان را تهدید می‌کرد نمازشان را به‌صورت علنی اقامه کردند.

 وی افزود: همان‌طور که ما در زیارت‌نامه ائمه شهادت می‌دهیم که آن بزرگواران اهل اقامه نماز بودند، ما هم باید نسبت به نماز به‌گونه‌ای عمل کنیم که ائمه شهادت دهند که اهل اقامه نماز بوده‌ایم.

 سعیدی دلسوزی برای اقامه نماز را کاری ارزشمند دانست و گفت: خداوند در آیه ۷۳ سوره مبارکه انبیاء پیامبران را به انجام کارهای خوب امر کرده و از آنها اقامه نماز را خواسته است که نشان می‌دهد اقامه نماز چیزی فراتر از قرائت و انجام اعمال نماز است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.