رهبر کره شمالی هشدار داد در صورت اقدامات اتمی تحریک‌آمیز توسط دشمنان انجام شود، پیونگ‌یانگ نیز در حمله اتمی تردید نخواهد کرد.

کره شمالی، آمریکا را به حمله اتمی تهدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هشدار داد در صورت اقدامات اتمی تحریک‌آمیز توسط دشمنان انجام شود، پیونگ‌یانگ نیز در حمله اتمی تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی بامداد پنجشنبه گزارش داد که کیم این اظهارات را در جریان نظارت بر پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما «هوآسونگ-۱۸» مطرح کرده است.

بر این اساس، وی گفت که پرتاب آزمایشی موشک هوآسونگ-۱۸ پیام صریحی به دشمنان کره شمالی بود مبنی بر اینکه اقدامات متقابل تهاجمی و حمله اتمی را بدون تردید انجام خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، رهبر کره شمالی تاکید کرد که حقوق حاکمیتی این کشور فقط از طریق قدرت عظیم تضمین می‌شود و توانمندی‌های دفاعی واقعی از قابلیت حقیقی برای حمله پیش‌دستانه به دشمنان نشأت می‌گیرد.

پیش از این،‌ کره شمالی بامداد سه‌شنبه ضمن تایید شلیک آزمایشی موشک «هوآسونگ-۱۸»، گفت که رهبر این کشور خواستار اقدامات قوی‌تر در مقابله با فعالیت‌های خصمانه آمریکا و کره جنوبی شد. 

این پرتاب چند روز پس از آن صورت گرفت که سئول و واشنگتن دومین نشست گروه مشورتی هسته‌ای را برگزار کردند و توافق کردند که دستورالعمل های مربوط به برنامه ریزی و عملیاتی کردن یک استراتژی اتمی مشترک را تا اواسط سال آینده تکمیل کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.