عضو کمیسون انرژی مجلس با بیان اینکه حمایت از تولید بار اول یکی از راههای خنثی سازی تحریم ها است،گفت: قطعا تولید بار اول برای کشور علاوه بر ارزآوری از هدر رفت ارز کشور نیز جلوگیری می کند.

حمایت از تولید بار اول یکی از راه‌های خنثی سازی تحریم هاست

حسین حسین زاده عضو کمیسون انرژی مجلس در گفت وگو ‌با  خبرنگار قدس در مورد تقویت دانش بنیان ها و هم چنین استفاده از تولید بار اول در صنعت و سایر بخش ها، گفت: استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها با توجه به تاکید رهبری در شعار سال امری ضروری است. استفاده از ظرفیت نخبگان، جوانان، دانش بنیان و هوش مصنوعی همه را باید در یک قالب ببینم. جای دانش بنیان ها در صنعت وبویژه  حوزه انرژی، صنایع بالادست و پایین دست و تکمیل زنجیره ارزش خالی است و می طلبد دولت نگاه ویژه و عملیاتی به این حوزه داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طرحهای خوبی در حوزه های مختلف توسط دانش بنیان ها ارائه شده است مثلا در مورد کاهش آلودگی هوا جوانان نخبه هفت سال است که طرحی را ارائه داده اند اما دستگاهها همکاری عملیاتی ‌با آنها نداشته اند و همکاری شان صرفا در حد جلسه و همایش بوده است.

وی، ادامه داد: یکی از راههای خنثی سازی تحریم ها حمایت از تولید بار اول است که خیلی از دانش بنیان ها در حال انجام آن در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و انرژی  هستند. قطعا تولید بار اول برای کشور علاوه بر ارزآوری از هدر رفت ارز کشور نیز جلوگیری می کند.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سالیانه میلیاردها دلار در حوزه صنعت برای واردات تجهیزات و ماشین آلات هزینه می کنیم که شرکت های دانش بنیان می توانند کمک کنند که با تولید بار اول همراه با نوآوری باعث‌شکوفایی حوزه صنعت کشور شوند.

وی خاطر نشان کرد: دانش بنیان ها حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت هستند که باید به صورت عملیاتی خلاقیت و نواوری هایشان در بحث تولید بار اول در دستگاهها مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.