مدیرکل تأمین‌اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با حذف سقف حق پرداخت بیمه در سازمان، امکان پرداخت حق بیمه بیش از ۵۰ میلیون تومان فراهم شد.

سقف پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی حذف شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد خیاطی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در مسیر تحقق و عملیاتی‌سازی لیست هوشمند حق بیمه و افزایش رضایت‌مندی و رفاه مخاطبان و نیز جلوگیری از رفت‌وآمدهای مضاعف بیمه‌شدگان و کارفرمایان، سقف پرداخت حق بیمه را از درگاه اینترنتی سازمان تأمین‌اجتماعی حذف کرد.

وی افزود: پیش از این و با توجه به محدودیت‌های قوانین و مقررات بانکی، پرداخت حق بیمه به مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیون ریال در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی مقدور نبود و بیمه‌شدگان و کارفرمایانی که قصد پرداخت مبالغ بیش از ۵۰۰ میلیون ریال را داشتند، باید با دریافت برگه پرداخت از سامانه، برای پرداخت مبلغ موردنظر، حضوری به شعب بانک مراجعه می‌کردند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا پیش از این برای واریز حق بیمه از طریق درگاه اینترنتی سازمان در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir، سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت برای کارفرمایان وجود داشت و اگر کارفرمایی قصد داشت بیش از این مبلغ را واریز کند، باید از سیستم «برگه پرداخت» می‌گرفت و با مراجعه حضوری به بانک، واریز را انجام می داد.
خیاطی گفت: مبالغ حق بیمه بسیاری از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی، بیش از ۵۰ میلیون تومان در ماه است و با توجه به این‌که پرداخت‌ها عموما در پایان ماه اتفاق می‌افتد، حجم زیادی از مراجعه به بانک‌ها در روزهای پایانی هر ماه صورت می‌گرفت که در برخی موارد کارفرمایان از شلوغی و ازدحام بانک‌ها و معطلی برای پرداخت حق بیمه، ابراز نارضایتی می‌کردند.

وی افزود: در فرایند جدید پرداخت، اگر واریزکننده شخص حقیقی است، واریز باید با ثبت کد ملی انجام شود و اگر هم واریزکننده شخص حقوقی باشد، به شناسه ملی شرکت نیاز خواهد بود.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: براساس قوانین مبارزه با پولشویی، باید «کد ملی» یا «شناسه ملی» واریزکننده وجه مشخص باشد؛ یعنی اشخاص حقیقی برای واریز باید کد ملی مرتبط با کارت بانکی را در سامانه ثبت کنند.

این مسئول اضافه کرد: برای اشخاص حقوقی هم در حال حاضر بانک‌ها «کارت بانکی حقوقی» صادر می‌کنند و متقاضیان حقوقی می‌توانند با استفاده «شناسه ملی شرکت» و «شماره کارت حقوقی»، حق بیمه را پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.