مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح ساخت مسکن استطاعت برای افراد نیازمند گفت: بخشی از واحدهای در حال ساخت در بافت فرسوده پایتخت، سال آینده واگذار می‌شود.

واگذاری مسکن استطاعت پذیر  در پایتخت

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی هدایت گفت: به منظور حمایت از اقشار ضعیف در موضوع مسکن، سال گذشته با حمایت شهردار تهران طرح نهضت مسکن سازی شکل گرفت و مقرر شد سالانه ۱۸۰ واحد مسکونی در مناطق جنوبی تهران ساخته شود.

وی افزود: بخشی از این واحدها در مجتمع مسکونی آرام در منطقه ۱۸ و همچنین باغ آذری منطقه ۱۶ و محدوده کوره‌های آجرپزی در منطقه ۱۹ در مرحله اسکلت بندی است و تعدادی از این واحدها برای سال آینده آماده واگذاری است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: در طرح مجتمع مسکونی آرام در ۲ فاز طراحی شده که در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم شهرداری تهران در این موضوع افزایش تولید مسکن و کاهش معضل اجاره نشینی و رفع دغدغه مستاجران در تهران است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد: هم اکنون عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی در تهران شروع شده و همچنین ۲۱۷ هزار واحد مسکونی جدید نیز در مرحله صدور پروانه قرار دارد.

هدایت با بیان اینکه در قرارگاه مسکن سازی شهرداری تهران با همکاری بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی تعهد کرده سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی بسازد، گفت: شهر تهران چهار هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد و باید از این ظرفیت برای تولید مسکن استفاده کنیم.

وی یادآور شد: ظرفیت مهم دیگری که در مناطق وجود دارد طرح‌هایی است که نیمه‌تمام رها شده و عمدتا متعلق به تعاونی‌ها هستند شهرداران مناطق باید این طرح‌ها را شناسایی کنند و در ادامه عوامل توقف آنها را بررسی کرده و برای حل و فصل موانع ادامه طرح از تمام ظرفیت خود استفاده کنند تا این واحدهای مسکونی نیز در چرخه بهره‌برداری قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.