مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در ۱۲ بقعه متبرکه برنامه‌هایی برای ولادت حضرت زهرا(س) تدارک دیده‌ایم؛ در این بقاع متبرکه غرفه‌هایی خواهیم داشت که مبلغین در آن‌ها حضور پیدا کرده و برنامه‌هایی با محوریت کودکان و نوجوانان اجرا خواهند کرد.

اجرای ویژه‌برنامه‌های ولادت حضرت زهرا(س) در ۱۲ بقعه قم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جلسه ستاد بزرگداشت دهه میثاق با ولایت که به مناسبت دهه بصیرت در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به اینکه جشنواره سرود دختران فاطمی با محوریت حجاب پیش بینی شده بود، اظهار کرد: به دلیل همزمانی با مسابقات معارفی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه این جشنواره به تاریخ دیگری موکول شد.

وی با بیان اینکه بخش معارفی مسابقات کشوری که بخشی از مسابقات بین المللی است به قم واگذار شده است، مطرح کرد: در ۱۲ بقعه متبرکه برنامه‌هایی برای ولادت حضرت زهرا(س) تدارک دیده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: در این بقاع متبرکه غرفه‌هایی خواهیم داشت که مبلغین در آن‌ها حضور پیدا کرده و برنامه‌هایی با محوریت کودکان و نوجوانان اجرا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در این بقاع متبرکه ایستگاه‌های صلواتی نیز خواهیم داشت، عنوان کرد: تلاش داریم گامی در مسیر شادی آفرینی برای مردم در این ایام برداریم.

* برگزاری دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان قم

سپس زینب عبداللهی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به اینکه تلاش داریم تمام اقشار و سنین بانوان استان را تحت پوشش قرار دهیم، اظهار کرد: اگر موفقیتی در استان داشته‌ایم به برکت همکاری و هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف استان بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد اهداف استفاده کنیم، مطرح کرد: دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان قم در سال جاری برگزار خواهد شد.

* رشد حضور مردم در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی ذاکری رئوف رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات در دوره جدید رشد قابل توجهی داشته است که در نتیجه هم‌افزایی اعضای شورا است.

وی با اشاره به اینکه این هماهنگی موجب افزایش حضور مردم در مراسم‌های ملی و مذهبی شده است، مطرح کرد: در مناسبت‌هایی مانند نیمه شعبان که دید ملی به آن داریم تلاش می‌شود از ظرفیت‌های ملی نیز بهره‌مند شد.

* شخصیت مقام معظم رهبری در جامعه معرفی شود

سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما برای سه دهه بصیرت، فجر و منتهی به انتخابات است، عنوان کرد: سالگرد سردار سلیمانی، اعتکاف و نیمه شعبان از مناسبت‌هایی هستند که تا پایان سال قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت تریبون هزار مدرسه، هزار هیأت مذهبی ایرانی و اتباع، مدارس علمیه استان و ۳۰۰ نقطه تبلیغ محیطی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در استان قم حدود ۲۰۰ کانال مجازی بالای دو هزار مخاطب داریم که باید در تمام آن‌ها پیوندی برای ایجاد گفتمان مشترک ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه باید به معرفی شخصیت مقام معظم رهبری توجه بیش‌تری داشته باشیم، تصریح کرد: هرچقدر در این عرصه بیش‌تر پیش رویم، وحدت و هم‌بستگی در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.

* اجرای سرود حاج قاسم توسط دانش آموزان قمی

همچنین علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه آموزش و پرورش مخاطبین بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: در مدارس استان قم سرود حاج قاسم درحال تمرین است تا همزمان با سالروز شهادت ایشان به صورت گسترده اجرا شود.

وی از پویش رویداد آخراشه یاد کرد و گفت: این پویش با موضوع غزه بود که نمایشگاهی از آن در مصلی نماز جمعه و برخی از مدارس برپا خواهد شد.

* افتتاح ۱۵۴ پروژه شهری تا پایان سال ۱۴۰۲

مهدی کلانترزاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم نیز با اشاره به اینکه از ابزارهای تبلیغاتی سطح شهر برای بیان رهنمودهای مقام مظعم رهبری استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: گروه‌های جهادی و فرهنگی شهر در برنامه‌های مختلف همکاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۵۴ پروژه شهری افتتاح خواهند شد، مطرح کرد: این پروژه‌ها در ۴ گام و از میلاد حضرت زهرا(س) آغاز خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم با اشاره به اینکه در فضاسازی شهری به فرزندآوری توجه شده است، عنوان کرد: طبق دستور شهردار قم دیدارهای مردمی در مساجد و مصلی‌های نماز جمعه در دستورکار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.