نماینده ولی فقیه در استان مازندران ترافیک در استان را معضل دانست و گفت: باید به فکر راه اندازی قطار پرسرعت در استان باشیم.

راه اندازی قطار پرسرعت در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدی لائینی بعدازظهر یکشنبه در دیدار با اعضای قرارگاه خاتم الانبیا استان مازندران، اظهار کرد: خدمات و کارکرد قرارگاه خاتم هم در بعد علمی و فناوری در سطح بسیار بالا و هم از نظر سرعت و کیفیت کار خوب است و همه این قابلیت‌ها و لیاقت‌ها را باور دارند.

وی افزود: به‌خصوص کلان پروژه‌های ملی که شرکت‌های خارجی باقی گذاشتند و رفتند توسط این قرارگاه روی زمین نماند و برای این قرارگاه کمک به مملکت و ملت مهم بود نه گرایش دولت‌ها و هدف آنان پیشرفت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: ما پروژه‌هایی داریم که سالهاست روی زمین مانده است، مثل پل هوایی سه راه جویبار، همچنین ترافیک در مازندران معضل بزرگی است و با ساخت چند پل حل نمی‌شود و از همین الان باید به فکر مطالعات مترو و قطارهای برقی باشیم.

امام جمعه ساری یادآور شد: بسیاری از پروژه‌های بر زمین مانده پیمانکار دارد اما به دلایل و گاهی بهانه تأخیر به آن سنوات تعلق می‌گیرد، در صورتی که باید به پیمانکاری که کار را سر موعد تحویل داد تشویقی پرداخت کرد.

این مسؤول گفت: پروژه‌هایی که برای قرارگاه خاتم درنظر گرفته می‌شود باید از صفر تا ۱۰۰ باشد و حضور این قرارگاه برای استان مازندران فرصت است.

وی اعلام کرد: منطقه غرب مازندران در طول سال پذیرای بیش از ۲۵ میلیون مسافر است ئ تمام ترددها در یک جاده انجام می‌شود و ظرفیت این جاده فقط در حد بومی بوده و فکری برای مسافران نشده است.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ما از ابتدا تاکنون این بود که قطار محلی از رامسر به مرکز استان بیاید زیرا از آذربایجان تا مشهد ۹ استان وجود دارد و استقرار یک قطار پرسرعت ۲۵۰ کیلومتری برای سفر مردم به مشهد از حجم ترافیک و خسارات می‌کاهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیان ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    5 0
    کی بود مانند شنیدن ما فقط حرف میشنویم و حرف جالبی زدند و جای تامل دارد گفتند این جادها پرترافیک برای مردمان بومی ساخت شده نه گردشگران راست گفتند واقعت همین هست این جادها خدا شاهده دیگه گنجایش، این همه مسافران را ندارد و حتی بومی ها نتوانند عبور و مرو کنند و این باعث میشه جلوی گردشگران گرفته بشه که بسیار هم برای کشوز و هم مردم شمال هم متضرر خواهد بود امیدواریم این نوع قطارها پرسرعت میتواند هزینه در عرض چند سال بدست اورد. هم برای کشور ما سودآور و مفید باشد و بارترافیک بین شهری نیز کاسته شود و هم هزینه سوخت هم کاسته شود
  • ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    3 0
    بسیار ایده و طرح خوبیه و بهترین راهکار برای معضلات جاده ای و ترافیکی استانه..از طرفی بدلیل نزدیک بودن شهرهای مازندران بهم،می‌شود مازندران رو کلانشهر بزرگی یاد کرد ک مترو علاوه نکاتی ک یاد شد،از ایمنی بالایی هم برخوردار هس و کاهش تلفات جاده ای رو هم بهمراه خواهد ااشت،رونق و چرخه ی اقتصادی رو هم ب واسطه جابجایی سریع بهبود خواهد بخشید تشکر