همایش ملی خیرین سلامت برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برگزار شد .

برگزاری همایش ملی خیرین سلامت در ایرانشهر

به گزارش قدس آنلاین،اولین همایش ملی خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر  با حضور سردار کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، مهندس حیدری پور مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، دکتر صالح الدین بویا رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، دکتر درخشان و مهندس سعیدی نمایندگان ایرانشهر و چابهار در مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل سمن های ملی، معتمدین و خیرین نیک اندیش حوزه سلامت، ائمه جمعه  و... برگزار شد.

دکتر صالح الدین بویا رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت؛ خوشبختانه خدمات شایان توجهی در حوزه بهداشت و درمان طی این چندسال اخیر صورت گرفته است، در این میان خیرین سلامت با عمل به مسئولیت های اجتماعی و مشارکت در حوزه سلامت نقشی موثر در تسریع محرومیت زدایی و دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی دارند لذا لازم می دانیم از مجموعه وزارت بهداشت و همچنین خیرین گرانقدر تقدیر و تشکر نمائیم.

دکتر بویا افزود : خوشبختانه با مشارکت خیرین و حمایت های ارزشمند وزارت بهداشت، شاهد خدمات شایانی در زمینه افزایش کیفیت و کمیت ارائه خدمات در حوزه سلامت هستیم و ما نیز کمافی السابق متعهد به همکاری تمام وکمال با خیرین ارجمند در راستای توسعه خدمات به حوزه دانشگاه می باشیم.

در ادامه این همایش سردار کرمی استاندار استان سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از نقش ارزشمند خیرین سلامت اظهار داشت : سلامت حوزه بسیار مهمی است بنابراین همه ما مسئولیت داریم؛ با پشتکار و همت چند برابری برای داشتن جامعه‌ای سالم تلاش کنیم، خیرین با سرمایه وجودی خود سعی بر این دارند تا مشکلی را از جامعه برطرف نمایند،   بنابراین ما مسئولین نیز باید مسیر را برای فعالیت این افراد هموار کنیم. به یقین خداوند شاهد و ناظر اعمال ماست و زمانی که به بیماری ، یاری می‌رسانیم او این خدمت را می‌بیند که این خدمت عین عبادت است.

دکتر عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت : حضور در جمع خیرین برای اینجانب  مایه افتخار است چرا که سرمایه اصلی خیرین  قبل از دارایی های مالی، روح الهی و اندیشه نیکو این عزیزان می باشد، از همت والای این بزرگواران در عمل به مسئولیت های اجتماعی و کمک به همنوع بویژه در حوزه سلامت تقدیر و تشکر می نماییم اما نباید از وظایف دولت در کاهش آلام مردم و رفع محرومیت ها غافل شویم.

مهندس سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در برگزاری  این همایش بیان داشت :

مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر علیرغم تمامی تلاش ها در زمینه توسعه شاخص های انسانی  در حوزه سلامت همچنان دچار محرومیت می باشد، اما حضور ارزشمند خیرین تلنگری مهم بر ما بود تا همیشه منتظر دولت و دستگاه های اجرائی نباشیم، چرا که گاهی نیاز است برای حل مشکلاتمان عزم خود را جزم نموده و به مسئولیت های اجتماعی خود عمل نمائیم.

تقدیر و تشکر مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت و درمان  از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

 مهندس حیدری پور مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت و درمان در انتهای این جلسه بیان داشت : عملکرد دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جلب مشارکت های سمن ها، خیرین و استفاده از ظرفیت های محلی ومنطقه ای قابل توجه و ارزشمند بوده است، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با تاسیس سرای سمن های سلامت مکران، خدمات قابل توجهی به بیماران نیازمند و مردم منطقه ارائه نموده است و ازنظر جلب مشارکتهای مردمی و همچنین استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت پیشتاز است.

وی افزود : وزارت بهداشت نیز به دنبال توسعه فعالیت سمن ها و گسیل و استقرار آنها به مناطق محروم می باشد و سپاسگزار خدمات قابل تقدیر سمن های مستقر در ایرانشهر نیز هستیم.

مهندس حیدری پور افزود؛ مشارکتهای اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در دولت سیزدهم نشان از توجه در همه ابعاد بهداشتی درمانی دارد و آمارها حکایت از یک سرمایه گذاری جدی در حوزه سلامت می باشد که این جای تبریک دارد و اینجانب  به نیابت از مجموعه وزارت بهداشت از مشارکت همه انجمن ها و موسسات خیریه و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قدردانی می نمایم.

در حاشیه این همایش  دکتر صالح الدین بویا ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفتگویی با خبرنگار قدس آنلاین بر نقش مهم  ایرانشهر در پیشرفت  جنوب سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: مجموعه سلامت جنوب استان سیستان و بلوچستان همواره برای ارتقا و بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی جنوب استان تلاش کرده و در این مسیر همراهی و مشارکت خیرین، همواره موثر و کارساز بوده است.

دکتر صالح الدین بویا افزود: کمک های خیرین همواره سبب خیر و برکت در امور و پیشبرد برنامه های حوزه سلامت بوده و خواهد بود.

ایشان درپایان با بیان اینکه وظیفه ما در حوزه سلامت، حفظ و ارتقای سلامت مردم است، گفت: در حوزه سلامت ارایه خدمات به تمام اقشار جامعه به صورت یکسان باید انجام گردد و ما سعی براین داریم تا به نحو احسن خدمتگزار مردم باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.