معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار معاون وزارت خارجه ترکیه بر نقش مکمل و نیاز متقابل دو کشور در زمینه ترانزیت و حمل و نقل تاکید کرد.

نقش مکمل و متقابل ایران و ترکیه در زمینه‌ ترانزیت و حمل‌ونقل

به گزارش قدس آنلاین، احمد ییلدیز، معاون وزارت خارجه ترکیه با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، معاونان وزرای خارجه دو کشور با اشاره به اراده جدی رهبران برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین و هدف گذاری ارتقای حجم تجارت به ۳۰ میلیارد دلار در سال، طیف گسترده ای از موضوعات را در زمینه همکاری‌های پولی- بانکی، گمرکی، ترانزیت و حمل و نقل، توسعه تجارت مرزی و رفع موانع ارتقای حجم تجارت، همکاری در زمینه انرژی، گاز و برق و سرمایه گذاری‌های مشترک مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

معاون دیپلماسی اقتصادی کشورمان در این دیدار با اشاره به مشکلات موجود در تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان -گوربولاغ، افزود: لازم است مدیران پایانه‌های دو طرف با دیدارهای مستمر تدابیر لازم را برای تسریع در اتمام فعالیت‌های عمرانی و پیش بینی اقدامات جایگزین برای تردد کامیون‌ها در طول دوره بازسازی اتخاذ نمایند تا مشکلات به وجود آمده تقلیل یابد.

صفری همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و ترکیه، نقش مکمل و نیاز متقابل دو کشور در زمینه ترانزیت و حمل و نقل، بر ضرورت همکاری‌های بیشتر بین وزارتخانه‌های ذیربط دو طرف تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه ترکیه نیز با توجه به اهمیت همکاری‌های بیشتر وزارتخانه‌های تخصصی دو کشور، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصت خوبی برای طرح و پیگیری موانع موجود و جستجوی راه حل‌ها توصیف کرد و راهبری وزارت خارجه‌های دو کشور و تشویق نهادهای تخصصی برای همکاری سازنده را مهم ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.